Jak wyglądałby świat bez wody?
Cel: potrafię uzasadnić, dlaczego należy oszczędzać wodę
NaCoBeZu:
- wiem, gdzie znajduje się woda na Ziemi,
- rozumiem znaczenie wody dla organizmów żywych,
- potrafię wskazać sposoby oszczędzania wody,
- rozumiem znaczenie powiedzenia "podobni jak dwie krople wody", "woda to skarb"
- wyciągam wnioski z doświadczeń.
- Odpowiedz na pytanie kluczowe: Jak wyglądałby świat bez wody?
- Do czego zużywamy wodę? -obejrzyj ilustracje w podręczniku na str. 6. Wskaż sytuacje zagrażające środowisku naturalnemu oraz znaki zakazu.
- Narysuj i ułóż obrazki od sytuacji najbardziej potrzebnych do najmniej potrzebnych
- Oszczędzaj wodę-
- Dlaczego chronimy i oszczędzamy wodę? ochrona
- Dowiedz się w jaki sposób to można zrobić.
5. Rozwiąż rebus i napisz zdanie w zeszycie.
6. Wykonaj doświadczenia z wodą i napisz, narysuj, czego się dowiedziałeś/ dowiedziałaś.
7. Wykonaj zadania w ćwiczeniach na str.53.
Dla chętnych:
Ziemia nie należy do człowieka, człowiek należy do Ziemi. Cokolwiek przydarzy się Ziemi, przydarzy się człowiekowi. Wódz Seattle
Ciekawostka:
Do czego w życiu i ile zużywamy wody?
Swoją notatkę z lekcji: Jak będę chronić wodę? O czym będę pamiętać? oraz wynik doświadczenia, które najbardziej Cię zaciekawiło umieść w lino Woda naszym skarbem
Komentarze
Prześlij komentarz