Przejdź do głównej zawartości

Bee Happy



Be happy to nowy projekt eTwinning, który będziemy realizować wspólnie z partnerami z Polski, Turcji i Cypru. Jego przesłanie jest ogromnie ważne dla ludzkości- ochrona pszczół i innych zapylaczy, bez których na Ziemi nie ma życia.
Prawdziwy problem polega na tym, że to życie pszczół coraz częściej jest zagrożone, a ich populacja na świecie zmniejsza się drastycznie z roku na rok. Udział w projekcie eTwinning "Bee happy" ma pokazać uczniom naszej klasy oraz klas partnerskich, jak niesamowite i wartościowe są te małe, niepozorne owady.


Rozpoczęliśmy od pracy nad naszą propozycją do wspólnego logo projektu:









Przygotowaliśmy wspaniałą ucztę na łące, na której znalazły smakowite przekąski z miodem.




Uczymy się piosenki pt. Bee song, którą będziemy wspólnie z innymi śpiewać w języku angielskim 💦😃


Czego chcemy dowiedzieć się o pszczołach?





Będziemy czytać różne informacje i szukać odpowiedzi na nasze pytania:


Słońce już coraz mocniej przygrzewa. Na placu szkolnym również bawimy się z pszczołami :)

 
Pszczoły pomagają nam także w nauce liczenia: Zabawa z pszczółkami

Od kilku dni tworzymy albumy o pszczołach. Dziś dowiedzieliśmy się, jak pszczoły transportują pyłek do ula. Nasze  albumy o pszczołach stają się coraz grubsze i zawierają wiele ciekawostek. Potrafimy odróżnić części ciała tych pracowitych owadów.


Już wiemy, dlaczego pszczoły budują plastry miodu w formie sześciokątów, czyli heksagonów. Wykonaliśmy wiele ciekawych eksperymentów i pomiarów na matematyce. Okazało się, że taka forma najlepiej wypełnia cały ul. 




Staliśmy się projektantami naszych zakodowanych obrazów z pszczołami:)



Mamy przedwiośnie i wiele osób zaczyna chorować. W naszym, pszczelim albumie zapisaliśmy przepis na syrop na bazie miodu:


 

Wykonaliśmy też zakładkę do zeszytu z pszczołą metodą odpowiedniego zagięcia papieru. To łatwe zrobić taką zakładkę :)



Uczestniczyliśmy razem z zaprzyjaźnioną klasą 2 c ze szkoły w Koźminie Wielkopolskim w lekcji online z pszczelarzem. Pani Marlena Kowalska opowiadała nam o swoich pszczołach, ich życiu w ulu i pracy pszczelarza.


Odkodowaliśmy obrazki, które zakodowali dla nas  nasi koledzy i koleżanki z klasy 1 C ze Słupska:




 My również wysłaliśmy im nasze obrazki do zakodowania oraz zadanie matematycznie zakodowane "Narysuj pszczoły na łące". Próbowaliśmy również odkodować zadania innych partnerów: Pszczele kodowanie 


Poznaliśmy sposób pozyskiwania miodu przez pszczelarza oraz wytłumaczyliśmy znaczenie przysłów o pszczołach.







Poznaliśmy zagrożenia, które powodują śmiertelność pszczół i zbudowaliśmy poidełka i domki dla zapylaczy.





Skąd jesteśmy? mapa Google Earth




Udało nam się rozwiązać wszystkie zagadki o pszczołach i odnaleźć dla nich nowy dom. W nagrodę otrzymaliśmy Dyplomy pszczelich przyjaciół 😊







Kodujemy, odkodowujemy obrazki, liczymy i uczymy się z pszczołami. 



Poznaliśmy piękną bajkę o Dzielnej Pszczółce i zilustrowaliśmy przygody Tiny podczas niebezpiecznej podróży. Przeczytaliśmy również historię o Tinie z podziałem na role.



Z powodzeniem dokończyliśmy drugie zadanie przekazane nam przez naszych kolegów i koleżanki ze Słupska. Dziękujemy za bardzo ciekawe zadania i informujemy o wykonaniu zadania Pszczelarz z Photonem i Dooble.




Pszczoły pomagają nam również w nauce pisania i liczenia. Razem z nimi bawimy się i uczymy: 




Scenariusz zajęć pt. Po co owadom zapylającym domy? idealnie wpisał się w rozwijanie umiejętności i świadomości ekologicznej, poszerzenia wiedzy na temat, w jaki sposób możemy  pomagać owadom zapylającym oraz poszerzenia  świadomości zagrożeń życia pszczół samotnic. Z wielką uwagą wysłuchaliśmy wskazówek pań Agnieszki Murawskiej i Karoliny Nowackiej. Obco brzmiące nazwy pszczół samotnic bardzo się nam spodobały i na końcu  zagraliśmy w zgadywankę na temat rozpoznawania ich podobizn na zdjęciach. Dzisiaj z wielkim przejęciem i zaangażowaniem przystąpiliśmy do budowy domków dla murarki ogrodowej. Nasze domki zbudowane w drewnianych skrzyneczkach stoją już w ogrodach i czekają na pierwszych gości.







Poznajemy sposoby na pomoc zapylaczom, chronimy je i wspomagamy Ratujemy pszczoły

W piękny słoneczny dzień przystąpiliśmy do siania facelii i innych kwiatów łąkowych oraz ulubionych przez pszczoły, czyli miododajnych. Podzieliliśmy się na zespoły i z zapałem przystąpiliśmy do pracy. Wykorzystaliśmy stare skrzynki po owocach, tym samym będą to miejsca przyjazne naturze, w duchu upcyklingu.







Nie trzeba lubić miodu i leczyć się propolisem, aby los pszczół jest dla nas ważny. W naszej szkole w tym dniu pokazaliśmy, czym zaciekawić mogą zwyczaje pszczelej rodziny.
Jakie są twoje ulubione owoce, bez których warzyw nie mógłbyś/mogłabyś żyć? Czym różni się trzmiel od pszczoły miodnej? Co to są pszczolinki i murarki? Jak przebiega proces zapylania? Jakie są przyczyny ginięcia pszczół? Jak pomóc zapylaczom? Z tymi pytaniami oraz apelem o pomoc pszczołom zwróciliśmy się do naszych koleżanek i kolegów z klas 1-3.



Od naszych kolegów i koleżanek ze Szkoły w Pabianicach otrzymaliśmy piękne życzenia z okazji Światowego Dnia Pszczół i cudną zakodowaną zagadkę. Bardzo dziękujemy:)


Ku naszej radości pierwsze kiełkujące roślinki już się pojawiły:



Nasz projekt zakończyliśmy piękną wycieczką do Miodowego Spichlerza w Kolsku, w którym gościli nas państwo Liśkiewiczowie - z wizytą u bartnika


To już koniec ekscytującej przygody z pszczołami i wspaniałej, owocnej współpracy z naszymi partnerami w projekcie eTwinning.
Bardzo podobały nam się wszystkie aktywności, będziemy starać się działać w obronie pszczół i tworzyć dla nich przyjazne miejsca do życia. Możemy zawsze powrócić do nich pamięcią, a niektóre wykonać ponownie w inny sposób  Rezultaty projektu Bee happy




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Detektywistyczne zagadki

 Rozwiązujemy zagadki z Detektywem Pozytywką Grzegorz Kasdepke to autor pełnych humoru książek dla dzieci i młodzieży, napisał ich ponad 60. Zajmuje się również pisaniem artykułów dla dorosłych, a także scenariuszy do seriali i programów telewizyjnych. Przez wiele lat był redaktorem naczelnym czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”. Za swoją twórczość otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Jest Kawalerem Orderu Uśmiechu   spotkanie z autorem Jakie znamy książki Grzegorza Kasdepki? m.in.: Wakacje Potworaka Skąd się wziął pomysł na detektywa Pozytywkę? Grzegorz Kasdepke zdradza tajemnice   Grzegorz Kasdepke wydał całą serię książek o detektywie Pozytywce. Napisz tytuły książek w sposób chronologiczny, czyli od najwcześniejszych do najpóźniejszych wydań. Detektyw Pozytywka  Nasza Księgarnia 2005 Wakacje detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2011 Pamiątki detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2007 Nowe kłopoty detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2006 Tajemnicze zniknięcie d...

Europejski Tydzień Kodowania

  EU Code Week,  czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób. EU Code Week to inicjatywa zapoczątkowana w 2013 r. przez grupę ambitnych wolontariuszy, programistów, koderów, nauczycieli i przedsiębiorców – osób, które uznały za konieczne, aby europejska opinia publiczna posiadała podstawową wiedzę na temat kodowania. Do 2017 r. inicjatywa rozprzestrzeniła się na cały kontynent, a w 2018 r. Komisja Europejska poparła inicjatywę w ramach Planu działań na rzecz edukacji cyfrowej, zachęcając wszystkie szkoły w Europie do udziału. W zeszłym roku ruch dotarł do 4,2 miliona uczestników w ponad 80 krajach na całym świecie, co doprowadziło nas do tego dnia. W tym roku Code Week odbędzie się od 10 do 25 października, a jego celem jest dotarcie do połowy wszystkich szkół w Europie, Mapa Europe Code Week Nasze wydarzenia: Odkoduj obraz- wspólnymi siłami tworzymy ruchomy obraz...

Planeta Zdrowia

 Planeta zdrowia. Dlaczego nasze kości są twarde? to projekt edukacyjny Uniwersytetu Dzieci przeznaczony dla uczniów klas 1-3. Uczniowie wyruszą w podróż na Planetę zdrowia, podczas której odkryją, jak dbać o swoje zdrowie i czuć się świetnie na co dzień.  🍎 W czasie zajęć uczniowie: 🍎🍞  nauczą się czytać etykiety produktów i komponować wartościowe posiłki 🍎🍞 sprawdzą, jak działa układ oddechowy, jak bakterie niszczą zęby oraz jak kształt buta wpływa na stopy i samopoczucie 🏃🏄 p oprzez wiele zabaw ruchowych i ćwiczeń fizycznych nie tylko poprawią koordynację, ale także dowiedzą się, jak organizm broni się przed wirusami, jak walczą bakterie i po co nam kości 🏃🏄 uczniowie będą m.in. chodzić boso, biegać, rozciągać się czy rzucać piłką w dal 💓🆘będą uczyć się udzielania pierwszej pomocy   🍎🍞  Na początek: Co wiem na temat zdrowego odżywiania się? 💓💓  Jakich witamin potrzebuje organizm? 🍎🍞  Zagadki : warzywa  🍎🍞  Zdrowe czy nie...