Be happy to nowy projekt eTwinning, który będziemy realizować wspólnie z partnerami z Polski, Turcji i Cypru. Jego przesłanie jest ogromnie ważne dla ludzkości- ochrona pszczół i innych zapylaczy, bez których na Ziemi nie ma życia.
Prawdziwy problem polega na tym, że to życie pszczół coraz częściej jest zagrożone, a ich populacja na świecie zmniejsza się drastycznie z roku na rok. Udział w projekcie eTwinning "Bee happy" ma pokazać uczniom naszej klasy oraz klas partnerskich, jak niesamowite i wartościowe są te małe, niepozorne owady.
Rozpoczęliśmy od pracy nad naszą propozycją do wspólnego logo projektu:
Przygotowaliśmy wspaniałą ucztę na łące, na której znalazły smakowite przekąski z miodem.
Uczymy się piosenki pt. Bee song, którą będziemy wspólnie z innymi śpiewać w języku angielskim 💦😃
Czego chcemy dowiedzieć się o pszczołach?
Będziemy czytać różne informacje i szukać odpowiedzi na nasze pytania:
Słońce już coraz mocniej przygrzewa. Na placu szkolnym również bawimy się z pszczołami :)
Pszczoły pomagają nam także w nauce liczenia: Zabawa z pszczółkami
Od kilku dni tworzymy albumy o pszczołach. Dziś dowiedzieliśmy się, jak pszczoły transportują pyłek do ula. Nasze albumy o pszczołach stają się coraz grubsze i zawierają wiele ciekawostek. Potrafimy odróżnić części ciała tych pracowitych owadów.
Już wiemy, dlaczego pszczoły budują plastry miodu w formie sześciokątów, czyli heksagonów. Wykonaliśmy wiele ciekawych eksperymentów i pomiarów na matematyce. Okazało się, że taka forma najlepiej wypełnia cały ul.
Staliśmy się projektantami naszych zakodowanych obrazów z pszczołami:)
Mamy przedwiośnie i wiele osób zaczyna chorować. W naszym, pszczelim albumie zapisaliśmy przepis na syrop na bazie miodu:
Wykonaliśmy też zakładkę do zeszytu z pszczołą metodą odpowiedniego zagięcia papieru. To łatwe zrobić taką zakładkę :)
Uczestniczyliśmy razem z zaprzyjaźnioną klasą 2 c ze szkoły w Koźminie Wielkopolskim w lekcji online z pszczelarzem. Pani Marlena Kowalska opowiadała nam o swoich pszczołach, ich życiu w ulu i pracy pszczelarza.
Odkodowaliśmy obrazki, które zakodowali dla nas nasi koledzy i koleżanki z klasy 1 C ze Słupska:
My również wysłaliśmy im nasze obrazki do zakodowania oraz zadanie matematycznie zakodowane "Narysuj pszczoły na łące". Próbowaliśmy również odkodować zadania innych partnerów: Pszczele kodowanie
Poznaliśmy sposób pozyskiwania miodu przez pszczelarza oraz wytłumaczyliśmy znaczenie przysłów o pszczołach.
Poznaliśmy zagrożenia, które powodują śmiertelność pszczół i zbudowaliśmy poidełka i domki dla zapylaczy.
Skąd jesteśmy? mapa Google Earth
Udało nam się rozwiązać wszystkie zagadki o pszczołach i odnaleźć dla nich nowy dom. W nagrodę otrzymaliśmy Dyplomy pszczelich przyjaciół 😊
Kodujemy, odkodowujemy obrazki, liczymy i uczymy się z pszczołami.
Poznaliśmy piękną bajkę o Dzielnej Pszczółce i zilustrowaliśmy przygody Tiny podczas niebezpiecznej podróży. Przeczytaliśmy również historię o Tinie z podziałem na role.
Z powodzeniem dokończyliśmy drugie zadanie przekazane nam przez naszych kolegów i koleżanki ze Słupska. Dziękujemy za bardzo ciekawe zadania i informujemy o wykonaniu zadania Pszczelarz z Photonem i Dooble.
Pszczoły pomagają nam również w nauce pisania i liczenia. Razem z nimi bawimy się i uczymy:
Scenariusz zajęć pt. Po co owadom zapylającym domy? idealnie wpisał się w rozwijanie umiejętności i świadomości ekologicznej, poszerzenia wiedzy na temat, w jaki sposób możemy pomagać owadom zapylającym oraz poszerzenia świadomości zagrożeń życia pszczół samotnic. Z wielką uwagą wysłuchaliśmy wskazówek pań Agnieszki Murawskiej i Karoliny Nowackiej. Obco brzmiące nazwy pszczół samotnic bardzo się nam spodobały i na końcu zagraliśmy w zgadywankę na temat rozpoznawania ich podobizn na zdjęciach. Dzisiaj z wielkim przejęciem i zaangażowaniem przystąpiliśmy do budowy domków dla murarki ogrodowej. Nasze domki zbudowane w drewnianych skrzyneczkach stoją już w ogrodach i czekają na pierwszych gości.
Poznajemy sposoby na pomoc zapylaczom, chronimy je i wspomagamy Ratujemy pszczoły
W piękny słoneczny dzień przystąpiliśmy do siania facelii i innych kwiatów łąkowych oraz ulubionych przez pszczoły, czyli miododajnych. Podzieliliśmy się na zespoły i z zapałem przystąpiliśmy do pracy. Wykorzystaliśmy stare skrzynki po owocach, tym samym będą to miejsca przyjazne naturze, w duchu upcyklingu.
Nie trzeba lubić miodu i leczyć się propolisem, aby los pszczół jest dla nas ważny. W naszej szkole w tym dniu pokazaliśmy, czym zaciekawić mogą zwyczaje pszczelej rodziny.
Jakie są twoje ulubione owoce, bez których warzyw nie mógłbyś/mogłabyś żyć? Czym różni się trzmiel od pszczoły miodnej? Co to są pszczolinki i murarki? Jak przebiega proces zapylania? Jakie są przyczyny ginięcia pszczół? Jak pomóc zapylaczom? Z tymi pytaniami oraz apelem o pomoc pszczołom zwróciliśmy się do naszych koleżanek i kolegów z klas 1-3.
Od naszych kolegów i koleżanek ze Szkoły w Pabianicach otrzymaliśmy piękne życzenia z okazji Światowego Dnia Pszczół i cudną zakodowaną zagadkę. Bardzo dziękujemy:)
Ku naszej radości pierwsze kiełkujące roślinki już się pojawiły:
Nasz projekt zakończyliśmy piękną wycieczką do Miodowego Spichlerza w Kolsku, w którym gościli nas państwo Liśkiewiczowie - z wizytą u bartnika
To już koniec ekscytującej przygody z pszczołami i wspaniałej, owocnej współpracy z naszymi partnerami w projekcie eTwinning.
Bardzo podobały nam się wszystkie aktywności, będziemy starać się działać w obronie pszczół i tworzyć dla nich przyjazne miejsca do życia. Możemy zawsze powrócić do nich pamięcią, a niektóre wykonać ponownie w inny sposób Rezultaty projektu Bee happy
Komentarze
Prześlij komentarz