Przejdź do głównej zawartości

Kuchcikowo

 W Kuchcikowie



We wrześniu przystąpiliśmy do smakowitego projektu. Projekt skierowany do uczniów klas 1-3, jego głównym założeniem jest podniesienie świadomości w zakresie zdrowego odżywiania. 
Cele: 
  • Poznanie zasad zdrowego żywienia.
  • Wyrobienie nawyku zdrowego odżywiania.
  • Umiejętność posługiwania się różnymi urządzeniami technicznymi.
  • Dbanie o bezpieczeństwo i higienę pracy.
  • Rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej.
  • Poznanie potraw z różnych regionów Polski.
  • Budowanie wzajemnych relacji w klasie oraz współpraca międzyszkolna.
  • Poznanie i wykorzystanie różnych narzędzi TIK
Będziemy uczyć się, jak jeść zdrowo, jak ciekawie przyrządzać apetyczne potrawy. Poznamy piramidę zdrowia i zasady zdrowego odżywiania. Dowiemy się, czym są i do czego są potrzebne witaminy, jak je rozpoznawać. Będziemy przygotowywać kanapki, soki, sałatki. 


Uczestnicy projektu - do projektu przystąpiło 20 klas młodszych z całej Polski:


Na potrzeby projektu utworzyłam mapę ilustrującą zadania projektowe i linki do kolejnych działań:




Rozpoczęliśmy od kropkowego śniadanka, pełnego kolorowych warzyw i owoców. Samodzielnie przygotowywaliśmy pachnące latem śniadanie z warzyw i owoców. Każdy zwracał uwagę na bezpieczne posługiwanie się nożem i estetyczne przygotowanie własnej potrawy. Bardzo nam smakowało takie śniadanie. Niektórym trudno było się powstrzymać od wyjadania :)



Używając swojej wyobraźni komponujemy zdrowe desery dla całej rodziny- tworzymy obrazki warzywno-owocowe :)








Przygotowaliśmy też zdrową sałatkę warzywną dla naszej rodziny. Jej wykonanie i przepis znalazł się we wspólnej prezentacji Zdrowe śniadanie w kuchcikowej klasie - klasy 1



Projektowaliśmy z warzyw i owoców dotąd poznane litery: a, m , t, i o. Niektórym z nas nawet udało się stworzyć całe smakowite wyrazy!







Z owoców utworzyliśmy owocowe O, wykorzystując do tego celu malutkie jabłuszka :) Posłużyły nam one jako stempelki. Jesteśmy dumni z naszych literek!



ABECADŁO WARZYWNO-OWOCOWE



Poznaliśmy piramidę zdrowia i zasady zdrowego odżywiania. 

Wiemy, dlaczego należy jeść warzywa i owoce. Potrafimy rozpoznawać warzywa, ich jadalne części i szukać w nich witamin. Dowiedzieliśmy się, jakie wartości i jakie witaminy schowane są w ich wnętrzach:




Wykorzystaliśmy  żołędziowe czapeczki i stworzyliśmy maleńką zastawę stołową :)


Warzywa i owoce pomagają nam też w nauce czytania, pisania i liczenia. Rozpoznawaliśmy jadalne części warzyw oraz porównywaliśmy, segregowaliśmy i opisywaliśmy wygląd warzyw i owoców:




Dowiedzieliśmy się w toku badania i poszukiwania, czym różnią się warzywa od owoców. 


Nauczyciele współpracujący w  projekcie utworzyli propozycje zadań do wykonania dla dzieci. Część z nich umieściłam w ebooku Kolorowa kraina w Kuchcikowie



Zadania interaktywne są dostępne  w kolekcji Wakelet Materiały edukacyjne związane ze zdrowym odżywianiem się

Pracując z piramidą zdrowia dowiedzieliśmy się, czym są i do czego są potrzebne witaminy, jak je rozpoznawać. Korzystaliśmy z materiałów interaktywnych naszych partnerów i rozwiązaliśmy zagadki oraz interaktywne układanki.


Scholaris



Podczas poznawania witamin dowiedzieliśmy się, że dziennie powinniśmy spożywać co najmniej 400 g warzyw i owoców, w pięciu porcjach. Zaleca się, aby trzy porcje dziennie stanowiły warzywa, a dwie porcje owoce. Szklanka soku może stanowić jedną z pięciu porcji warzyw i owoców.


Wszyscy razem przystąpiliśmy do przygotowania owoców i warzyw na sok. Samodzielnie przygotowane soki ogromnie nam smakowały :)




Wspólna prezentacja soków warzywno-owocowych partnerów projektu


Z czym kojarzy nam się dynia? 

Z dużym, okrągłym warzywem. Jednak aktywności podejmowane przez dzieci dzisiejszego dnia sprzyjały poznaniu wielu ciekawych aspektów dotyczących tego warzywa.

Rozpoczęliśmy od szukania odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób mogą poruszać się rośliny? Co im pomaga w przenosinach? Jak odróżnić warzywo od owocu? Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat różnych owoców. Najbardziej zdumiało, że są tak różnorodne i zdrowe.

Prezentacja na temat dyni to kolejne zaskoczenie. Takie znane i często spotykane warzywo, a jaką niesamowita ilość witamin i związków mineralnych w sobie chowa. Przygotowaliśmy prezentacje o wartościach odżywczych dyni:


Nasza prezentacja oraz prezentacje innych uczniów partnerskich szkół z informacjami na temat wartości odżywczych warzyw i owoców znajdują się w przygotowanym internetowym wydaniu Encyklopedii warzyw i owoców

Encyklopedia warzyw i owoców autorstwa Iwona Pawłowska



Przygotowaliśmy propozycje przygotowania drugiego śniadania, tak aby było smaczne i zdrowe, a przede wszystkim zgodne z zasadami piramidy zdrowia.



Wszyscy partnerzy projektu przygotowali i nagrali piosenkę pt. "Olimpiada w Jarzynowie".


Na zakończenie prac projektowych spotkaliśmy się z naszymi kolegami i koleżankami z partnerskiej Szkoły Podstawowej nr 5 w Słupsku i wspólnie podsumowaliśmy nasze działania.


Podsumowanie projektu Kuchcikowo autorstwa Iwona Pawłowska

Podczas zdalnego nauczania dokonaliśmy oceny zajęć projektowych:





Podsumowanie prac w projekcie Kuchcikowo


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

List z Afryki

Przyszła wiosenka a z nią... Cel: potrafię opisać i narysować wygląd ptaka wracającego zza morza NaCoBeZu: rozpoznaję i nazywam wiosenne kwiaty, zwiastuny wiosny, rozwiązuję zagadki o polskich ptakach, czytam wiersz z podziałem na role, układam i zapisuję opis bociana. Nazwij kwiaty, które witają wiosnę: Wiosenne kwiaty Posłuchaj i odgadnij , który ptak jest rozwiązaniem zagadki. Obejrzyj film o bocianach i zapamiętaj o nich jak najwięcej szczegółów. Posłuchaj odgłosu, który wydaje bocian  Przeczytaj wiersz w podręczniku na str. 43  z podziałem na role. Pokaż ruchem, co robi człowiek, zwierzę, roślina na wiosnę- kalambury. Zobacz, jak można opisać wygląd bociana: ćwiczenia str. 28-29 .  Opisz i narysuj bociana w zeszycie.  Wstęp zawiera informacje na temat: co opisujesz (nazwa ptaka, skąd pochodzi) Rozwinięcie zawiera informacje na temat: wyglądu zewnętrznego, zachowań, sposobu odżywiania, poruszania się. Zakończenie zawiera informacje na temat: Twojego stosunku do zwierzęcia.   

Detektywistyczne zagadki

 Rozwiązujemy zagadki z Detektywem Pozytywką Grzegorz Kasdepke to autor pełnych humoru książek dla dzieci i młodzieży, napisał ich ponad 60. Zajmuje się również pisaniem artykułów dla dorosłych, a także scenariuszy do seriali i programów telewizyjnych. Przez wiele lat był redaktorem naczelnym czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”. Za swoją twórczość otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Jest Kawalerem Orderu Uśmiechu   spotkanie z autorem Jakie znamy książki Grzegorza Kasdepki? m.in.: Wakacje Potworaka Skąd się wziął pomysł na detektywa Pozytywkę? Grzegorz Kasdepke zdradza tajemnice   Grzegorz Kasdepke wydał całą serię książek o detektywie Pozytywce. Napisz tytuły książek w sposób chronologiczny, czyli od najwcześniejszych do najpóźniejszych wydań. Detektyw Pozytywka  Nasza Księgarnia 2005 Wakacje detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2011 Pamiątki detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2007 Nowe kłopoty detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2006 Tajemnicze zniknięcie detektywa Pozytywki  Nasz

Nowy Rok Szkolny

  Już wrzesień, czas do szkoły! Wspomnimy zabawy i wakacyjne beztroski, powitamy kolegów i koleżanki z wioski. Zapraszamy do pierwszej klasy- tutaj czekają cię przygody,  nowe przyjaźnie i nowe wyzwania w pogody i niepogody. Ale nie martw się, bo to też może być zabawa- Jeśli będziesz ciekawy, pracowity i odważny To na pewno osiągniesz sukces i .. niejedno zmartwienie zamienisz w zadowolenie! Jesteśmy zespołem, razem damy radę! Stworzymy wspaniałą, wesołą gromadę. Życzę ci szczęśliwego i owocnego roku szkolnego! Jestem Waszą nową Panią.   Mam na imię Iwona.  Bardzo lubię poznawać świat, wędrować po górach, zwiedzać nowe miejsca.  Jestem wielką entuzjastką i orędowniczką ochrony otaczającej nas natury. Powitanie autorstwa Iwona Pawłowska 🎵🎸 Dzień dobry 👌🎵 W mojej szkole 1. Pierwszy dzwonek dziś zadzwonił,  w pierwszej klasie jestem już.  W mojej szkole jest wesoło,  mam przyjaciół chyba stu. Ref.: Czytam, liczę, recytuję,  piszę, tańczę, koloruję.  Tak mi w szkole mija cza