Projekt Wirtualne podróże przeznaczony jest dla uczniów klas 0-5 z terenu Polski oraz dla uczniów szkół polonijnych z Europy i świata.
Projekt rozwija takie kompetencje, jak:
- wiedza o świecie,
- kreatywność,
- skupienie,
- otwartość,
- akceptacja.
Udział w projekcie jest okazją do nawiązania współpracy i znajomości z nauczycielami i zespołami klasowymi z różnych części Polski i świata.
W czasie zadań wykonywanych w ramach projektu „Wirtualne podróże” realizowane są zapisy z podstawy programowej oraz Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2024/2025.
1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej.
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę.
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych.
7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Co to znaczy podróżować? -lekcja na żywo 👉 LEKCJA 1
😍 Co to znaczy podróżować?
😍 Jak zbudowany jest świat? Ile jest kontynentów?
😍 Co dają nam bliskie podróże?
😍 Co można zobaczyć daleko?
😍 Jak wygląda podwodny świat? Gdzie można go zobaczyć?
W trakcie lekcji na żywo odwiedziliśmy szybko różne ciekawe miejsca w naszej Ojczyźnie. Okazało się, że są to miejscowości, w których mieszkają uczniowie biorący aktywny udział w projekcie Wirtualne Podróże. Sprawdziliśmy również dlaczego w podróży potrzebny jest kompas. Tyle różnych miejsc, niezwykłych nazw i rzeczy.
Piękna nasza Polska cała - lekcja na żywo 👉 LEKCJA 2
W trakcie lekcji poszukamy odpowiedzi na pytania:
😍 Za co kochać Polskę?
😍 Jak wygląda nasz kraj?
😍 Jaka jest stolica Polski?
😍 Jakie miejsca w Polsce mogą zaskoczyć?
😍 Czy poznawanie historii może być ciekawe?
Niedawno obchodziliśmy 106 rocznicę odzyskania przez nasz kraj niepodległości. Okazało się, że 100 lat to okres wspaniałego rozkwitu naszego kraju. Uczniowie mogli zobaczyć wiele nieznanych dla nich ale pięknych zakątków Polski.


Każdy z nich miał za zadanie przedstawić, za co kocha swój kraj, co najbardziej się mu w nim podoba. Wykonanie krótkiej ale szybkiej notatki w ciągu pól godziny to trudne wyzwanie, jednak uczniowie starają się mu podołać. Oto przeróżne spojrzenia na piękno naszej Ojczyzny oczami drugoklasistów:
Święto wszystkich ludzi - lekcja na żywo 👉 LEKCJA 3
🌍 Jakie święto obchodzimy 10 grudnia?
🌍 Jak wygląda życie w różnych częściach świata?
🌍 Jaki kolor ma wiosna?
🌍 Po czym poznać, że to już wiosna?
🌍 Co zwiastuje wiosnę?
🌍 Jak wygląda wiosna w różnych miejscach na świecie?
🌍 Kiedy Ziemia ma swoje święto?
🌍 Czy Ziemia jest piękną planetą?
🌍 Ile mamy żywiołów i gdzie je widać?
Jaka nasza Ziemia jest piękna i kolorowa! Jak niezwykle wygląda świat w zależności od położenia Ziemi! Pomimo, że dominujący żywioł wpływa na przyrodę, dostosowanie się ludzi i zwierząt do miejsca, które zamieszkują, każde miejsce zachwyca kolorami, architekturą, otaczającą nas naturą. Wspaniała wycieczka i jej okoliczności bardzo zaskoczyły drugoklasistów.
🌍 Czy to pożegnanie?
🌍 W Europie, czyli gdzie?
🌍 Czy Europa ma swoje skarby?
🌍 Jakie skarby kryje nasz kraj?
Ostatnią lekcję na żywo obejrzeliśmy tym razem z nagrania z powodu wycieczki, którą odbyliśmy poprzedniego dnia. Ta lekcja różniła się od pozostałych, ponieważ wymagała od uczniów sięgnięcia do pamięci i rozpoznania miejsc, które poznali w IV edycji Wirtualnych Podróży. Było ciekawie, niełatwo i zaskakująco. Najwięcej trudności sprawiło odgadnięcie nazwy przepięknej wyspy należącej do Hiszpanii. Okazało się, że była nią Teneryfa. Najłatwiej poszło z rozpoznaniem Londynu, Warszawy i Zakopanego. Uczniowie mieli też trudności z odgadnięciem nazwy największego zamku krzyżackiego w Malborku.
Komentarze
Prześlij komentarz