Przejdź do głównej zawartości

Wirtualne podróże

 


Projekt edukacyjny “Wirtualne podróże” to międzynarodowa inicjatywa skierowana do szkół, przedszkoli i placówek o charakterze edukacyjnym położonych na terenie Polski lub placówek polonijnych działających poza granicami Polski.

Cele projektu:

  • poszerzenie wiedzy o Polsce i świecie w rozumieniu geograficznym,
  • przyrodniczym, społecznym i kulturowym,
  • kształtowanie postawy otwartości wobec świata i ludzi,
  • kształtowanie odpowiedzialności za zbiorowość, świadomego podróżowania,
  • postaw prospołecznych i proekologicznych,
  • zaprezentowanie zalet podróżowania i poznawania świata,
  • przekazywanie wiedzy poprzez nawiązywanie do autentycznych przeżyć i
  • doświadczeń,
  • nauka mądrego korzystania z nowoczesnych technologii,
  • utrwalanie i zdobywanie wiedzy poprzez działanie,
  • nawiązanie współpracy i wymiana korespondencji z wybraną placówką/grupą


  • Pierwsze spotkanie już 16 września 2021 r.


    Nasze wymarzone podróże i pendolino


    Marzymy o podróży do ...


    ✅ Czy warto podróżować? ✅ Czy znamy jakiś sławnych podróżników? ✅ Jak wygląda świat? Ile ma kontynentów i jak na nich jest?


    Nasze czwartkowe spotkanie przebiegało pod znakiem intensywnej pracy: spotkaliśmy się z innymi uczniami z całej Polski i z panią Sabiną Piłat na pierwszej lekcji na żywo.
    Podczas godzinnej lekcji zwiedziliśmy cały świat i poznawaliśmy różne ciekawostki dotyczące siedmiu kontynentów. POZNAJEMY KONTYNENTY



    Rozpoczęliśmy prace nad naszymi książeczkami elektronicznymi 👉 Drzwi do świata




    Lekcja nr 2 na żywo

    Piękno naszej Ojczyzny to my jako najmłodsi mieszkańcy, nasze domy, miasta i wsie oraz wspaniała przyroda. Mieliśmy okazję poznać kilka ciekawych i nieznanych nam miejsc. Dowiedzieliśmy się, gdzie można spotkać krasnale. Ciocia Bombonierka uczyła nas rysować smoka wawelskiego.




    Rozpoczęliśmy prace nad własnoręcznie przez nas zaprojektowaną  książeczką "Ja i mój świat". Samodzielnie rysowaliśmy za pomocą cyrkla różnej wielkości koła, a później wycinaliśmy je-w ten sposób powstały strony naszej mini książeczki pt. "Ja i mój świat". Kolejne strony przeznaczyliśmy na ciekawostki o nas samych, naszym miejscu zamieszkania. Pokazaliśmy, co najbardziej charakteryzuj naszą małą Ojczyznę i nasz kraj.
     



    Najciekawsze miejsca w naszej miejscowości, które chcielibyśmy przedstawić  innym dzieciom,  sfotografowaliśmy i włączyliśmy do naszych wirtualnych książek.



    6 grudnia w Mikołajki również spotkaliśmy się z panią Sabiną Piłat, by jak więcej dowiedzieć się na temat miejsca zamieszkania Św. Mikołaja  i zamieszkujących to miejsce reniferach.


    Poznaliśmy wiele ciekawostek z ich życia, a także dowiedzieliśmy się, co jedzą renifery i czym się odróżniają od innych jeleni. W Polsce nie spotkamy np. maliny moroszki a przysmak reniferów to porost nazywany chrobotkiem reniferowym. Od jeleni szlachetnych odróżnia je to, że poroże noszą zarówno samce, jak i samice. Można czasami zobaczyć białego renifera, ale trzeba mieć niezwykłe szczęście, ponieważ tylko 1 na 100 reniferów jest biały.




    Lekcja nr 3 na żywo

    Spotkanie z Mikołajem było tematem dzisiejszego trzeciego spotkania. Pani Sabina Piłat zabrała nas w podróż do dalekiej Laponii, do Rovaniemi znajdującego się pod kołem podbiegunowym.  Poznaliśmy zwyczaje reniferów, zobaczyliśmy, jak mieszka święty Mikołaj, jakie domy budują Finowie. Wiemy, jak po fińsku brzmi słowo Mikołaj. Uczyliśmy się rysować Elfy. Sprawdziliśmy też, jak daleko od nas leży na mapie Rovaniemi.
    Większość z nas oprócz pięknych notatek graficznych wykonanych podczas lekcji napisała o krainie Mikołaja  później w swojej internetowej książce :) 👉 Drzwi do świata




    Najbardziej zaskoczyło nas, co lubi jeść Mikołaj. Okazało się, że w menu Mikołaja nie są to ani ciasteczka, ani pierniki a ziemniaki z pieczonym łososiem i sałatą, a na deser lody.  Mikołaj zna i wymienił osiem polskich miast 😲





    Lekcja 4 na żywo

    Tym razem szukaliśmy odpowiedzi na pytania: 🌿 Czy wiosna wszędzie wygląda tak samo? 🌷 Gdzie leży "Wyspa wiecznej wiosny"? ☀️ Gdzie zimą świeci słońce i nie potrzeba nosić kurtki? 💦 Czy wszędzie występują 4 pory roku?




    Razem z panią Sabiną odwiedziliśmy Maderę, wyspę leżącą na Oceanie Atlantyckim należącą do najdalej położonego na zachód państwa europejskiego Portugalii. Ta piękna wyspa bardzo nam się podoba, bardzo chcielibyśmy kiedyś ją odwiedzić i zobaczyć z bliska wodospady a także spróbować tamtejszych bananów. Ciekawi nas jak smakuje trzcina cukrowa.






    Jestesmy Europejczykami

    Sami wybraliśmy informacje, z którymi chcielibyśmy podzielić się z koleżankami i kolegami. Wybieraliśmy miejsca oraz informacje, które są dla nas najciekawsze i najważniejsze.




    Poznaliśmy mit o Europie i wiemy, dlaczego nasz kontynent tak się nazywa. Dowiedzieliśmy się, które państwo w Europie jest największe, które najmniejsze Znamy najbardziej rozpoznawalne budowle i wiemy, w jakim państwie się znajdują. 





    Lekcja 5 na żywo  "Skarby Europy"- tym razem wybieramy się "w podróż bez granic" i szukamy początków Europy z panią Sabiną 👦👧

     




    Zakończyliśmy niezwykłe spotkania z panią Sabiną Piłat, podczas których poznawaliśmy ciekawe miejsca, ich specyfikę i rozbudziliśmy w sobie chęć do podróżowania po świecie i poznawania różnych zakątków naszego świata. Dzięki wirtualnym podróżom  bardzo dużo się dowiedzieliśmy, rozbudziliśmy w sobie ciekawość świata. Ćwiczyliśmy umiejętności wykonywania notatek wizualnych w czasie rzeczywistym i nasze notatki stały się coraz bardziej szczegółowe, kolorowe i interesujące. Ciekawe miejsca, które poznaliśmy podczas wirtualnych wycieczek i ich atrakcyjność to marzenie wielu z nas. Może uda nam się w przyszłości zobaczyć je naprawdę.


    Dlaczego warto było wziąć udział w Międzynarodowym projekcie pt. "Wirtualne podróże"?
    Opowiadamy, co nam się najbardziej podobało :)       Zapraszamy do posłuchania:


    Co myślę na temat projektu jako wychowawca?
    Wspaniały projekt edukacyjny, niezwykle ciekawy i angażujący dzieci. Zadania były dostosowane do możliwości i umiejętności uczniów, zachęcały do poszukiwań, poszerzania wiadomości. Udział w projekcie wpłynął na wzbogacenie wiedzy ogólnej moich uczniów, rozwinął u nich umiejętności tworzenia notatek wizualnych, rozwinął ich umiejętności korzystania z sieci internetowej, wyszukiwania materiałów dotyczących odwiedzanych miejsc w Europie. Uczniowie znają wiele krajów, wszystkie kontynenty, potrafią wskazać ich położenie na mapie, operują podstawową wiedzą dotyczącą kierunków świata. Nauczyli się prezentować swoje umiejętności w postaci pracy plastycznej, tworząc indywidualne portfolio a także tworząc własne albumy w postaci ebooka. Uwielbiali rysować z ciocią Bombonierką i wzbogacili swoje albumy tworząc estetyczne ilustracje. 👏💁

    Komentarze

    Popularne posty z tego bloga

    List z Afryki

    Przyszła wiosenka a z nią... Cel: potrafię opisać i narysować wygląd ptaka wracającego zza morza NaCoBeZu: rozpoznaję i nazywam wiosenne kwiaty, zwiastuny wiosny, rozwiązuję zagadki o polskich ptakach, czytam wiersz z podziałem na role, układam i zapisuję opis bociana. Nazwij kwiaty, które witają wiosnę: Wiosenne kwiaty Posłuchaj i odgadnij , który ptak jest rozwiązaniem zagadki. Obejrzyj film o bocianach i zapamiętaj o nich jak najwięcej szczegółów. Posłuchaj odgłosu, który wydaje bocian  Przeczytaj wiersz w podręczniku na str. 43  z podziałem na role. Pokaż ruchem, co robi człowiek, zwierzę, roślina na wiosnę- kalambury. Zobacz, jak można opisać wygląd bociana: ćwiczenia str. 28-29 .  Opisz i narysuj bociana w zeszycie.  Wstęp zawiera informacje na temat: co opisujesz (nazwa ptaka, skąd pochodzi) Rozwinięcie zawiera informacje na temat: wyglądu zewnętrznego, zachowań, sposobu odżywiania, poruszania się. Zakończenie zawiera informacje na temat: Twojego stosunku do zwierzęcia.   

    Detektywistyczne zagadki

     Rozwiązujemy zagadki z Detektywem Pozytywką Grzegorz Kasdepke to autor pełnych humoru książek dla dzieci i młodzieży, napisał ich ponad 60. Zajmuje się również pisaniem artykułów dla dorosłych, a także scenariuszy do seriali i programów telewizyjnych. Przez wiele lat był redaktorem naczelnym czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”. Za swoją twórczość otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Jest Kawalerem Orderu Uśmiechu   spotkanie z autorem Jakie znamy książki Grzegorza Kasdepki? m.in.: Wakacje Potworaka Skąd się wziął pomysł na detektywa Pozytywkę? Grzegorz Kasdepke zdradza tajemnice   Grzegorz Kasdepke wydał całą serię książek o detektywie Pozytywce. Napisz tytuły książek w sposób chronologiczny, czyli od najwcześniejszych do najpóźniejszych wydań. Detektyw Pozytywka  Nasza Księgarnia 2005 Wakacje detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2011 Pamiątki detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2007 Nowe kłopoty detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2006 Tajemnicze zniknięcie detektywa Pozytywki  Nasz

    Nowy Rok Szkolny

      Już wrzesień, czas do szkoły! Wspomnimy zabawy i wakacyjne beztroski, powitamy kolegów i koleżanki z wioski. Zapraszamy do pierwszej klasy- tutaj czekają cię przygody,  nowe przyjaźnie i nowe wyzwania w pogody i niepogody. Ale nie martw się, bo to też może być zabawa- Jeśli będziesz ciekawy, pracowity i odważny To na pewno osiągniesz sukces i .. niejedno zmartwienie zamienisz w zadowolenie! Jesteśmy zespołem, razem damy radę! Stworzymy wspaniałą, wesołą gromadę. Życzę ci szczęśliwego i owocnego roku szkolnego! Jestem Waszą nową Panią.   Mam na imię Iwona.  Bardzo lubię poznawać świat, wędrować po górach, zwiedzać nowe miejsca.  Jestem wielką entuzjastką i orędowniczką ochrony otaczającej nas natury. Powitanie autorstwa Iwona Pawłowska 🎵🎸 Dzień dobry 👌🎵 W mojej szkole 1. Pierwszy dzwonek dziś zadzwonił,  w pierwszej klasie jestem już.  W mojej szkole jest wesoło,  mam przyjaciół chyba stu. Ref.: Czytam, liczę, recytuję,  piszę, tańczę, koloruję.  Tak mi w szkole mija cza