Planeta Zdrowia to projekt edukacyjny Uniwersytetu Dzieci przeznaczony dla uczniów klas 1-3. Uczniowie wyruszą w podróż na Planetę zdrowia, podczas której odkryją, jak dbać o swoje zdrowie i czuć się świetnie na co dzień.
🍎 W czasie zajęć uczniowie:
🍎🍞 nauczą się czytać etykiety produktów i komponować wartościowe posiłki
🍎🍞sprawdzą, jak działa układ oddechowy, jak bakterie niszczą zęby oraz jak kształt buta wpływa na stopy i samopoczucie
🏃🏄poprzez wiele zabaw ruchowych i ćwiczeń fizycznych nie tylko poprawią koordynację, ale także dowiedzą się, jak organizm broni się przed wirusami, jak walczą bakterie i po co nam kości
🏃🏄uczniowie będą m.in. chodzić boso, biegać, rozciągać się czy rzucać piłką w dal
💓🆘będą uczyć się udzielania pierwszej pomocy
Uczestnicząc w zajęciach, uczniowie otrzymują sposobność do rozwijania kompetencji przyszłości:
💚💖 kreatywności
💚💖 otwartości
💚💖 myślenia krytycznego i analitycznego
💚💖 innowacyjności
💚💖 empatii
💚💖oraz umiejętności pracy projektowej i współpracy.
Na dobry początek uczniowie dowiedzą się:
Czy pamięć mózgu jest nieograniczona?
Skąd się bierze radość?
Co mogę zrobić, gdy wszystko idzie źle?
Możemy wybrać kilka interesujących tematów do zapoznania się z nimi:
Dlaczego sport to samo zdrowie?
Ile kalorii jest w diecie sportowca?
Dlaczego suche chipsy są tłuste?
Dlaczego lubimy słodycze?
Jak psują się zęby?
Dlaczego mam katar i boli mnie gardło?
Po co sportowiec się rozgrzewa?
Jak oddychamy?
Po co człowiekowi stopy?
Dlaczego nasze kości są twarde?
Jak udzielić pierwszej pomocy?
Jak bezpiecznie pracować przy komputerze?
Jak analizować wyniki badań krwi?
Gdzie mieszkają bakterie?
👦👧 Zdrowe czy niezdrowe?
Cel: poznanie podstawowych zasad zdrowego odżywiania, znaczenia różnorodności posiłków i roli witamin i minerałów.
NaCoBeZu:
regularnie spożywam posiłki, piję wodę, jem warzywa i owoce,
rozumiem, jaki wpływ ma odżywianie na zdrowie,
chętnie podejmuję aktywność fizyczną.
Na początku uczniowie sprawdzili swoją wiedzą na temat posiłków, które zjadają, ich wartości odżywczej. Drugoklasiści poznali zalety spożywania warzyw i owoców oraz zasady zdrowego odżywiania.
Rozpoznawanie i opisywanie emocji to cenna umiejętność. To ona pomaga mierzyć się z przykrymi odczuciami, które się pojawiają, gdy napotykamy na jakieś trudności.
NaCoBeZu:
wiem, czym są emocje, opowiadam o swoich emocjach,
znam strategie radzenia sobie z trudnymi emocjami,
Uczniowie zapoznali się ze zwiastunem amerykańskiej animacji "Emocje" i w rozmowie próbowali odpowiedzieć na pytania: Dlaczego odczuwamy emocje? Czy są tak ważne, po co człowiek je odczuwa? Dlaczego warto je rozpoznawać i akceptować? Padały różne propozycje. W końcu uczniowie zauważyli, że emocje są po to, aby nas o czymś informować, przestrzegać i uczyć nowych rzeczy.
Zabawa polegająca na przypominaniu sobie minionych emocji dała też szanse dzieciom, aby głośno opowiedzieć, kiedy i w jakich sytuacjach czują się smutni, rozczarowani i odepchnięci. Była okazją, by porozmawiać, jak postąpić w nieprzyjemnej sytuacji, jak pomóc koleżance lub koledze. którzy czują się wykluczeni z zabawy. W rozmowie dzieci przypomniały, jakie znamy strategie radzenia sobie z trudną emocją, które ze sposobów najbardziej im pomagają.
Mini projekt edukacyjny "Co i jak działa w naszym ciele?" wprowadził najmłodszych uczniów w tematykę funkcjonowania naszego ciała. Drugoklasiści dowiedzieli się, jakie narządy znajdują się wewnątrz ich ciała, na czym polega ich działanie. Gromadzili informacje na temat budowy, funkcji układu kostnego, mięśniowego, krwionośnego, nerwowego, pokarmowego i oddechowego.
Pozyskane informacje uczniowie wykorzystali do napisania zagadek do klasowego quizu "Ciało człowieka". WIĘCEJ 👉👉Co i jak działa w naszym ciele?
Dlaczego niektóre dni pamiętamy lepiej, a inne gorzej?
W jaki sposób emocje wpływają na zapamiętywanie?
Co zrobić, aby zwiększyć szanse na zapamiętywanie informacji?
Lekcja dotycząca pamięci mózgu rozpoczęła się losowaniem i odgadywaniem zagadek dotyczących funkcjonowania ludzkiego mózgu. Każdy z uczniów miał możliwość sprawdzenia, ile zapamiętał z minionych lekcji. Następnie uczniowie zapisywali skojarzenia do przedmiotów znalezionych przy stolikach. Najmniej skojarzeń wywołały muszle, najwięcej zapach cynamonu i szyszki oraz żołędzie. Trudnym zadaniem okazało się opisanie stroju pani z wczorajszego dnia, łatwym skojarzenie obiadu i kolacji dnia poprzedniego. Takie zadania pomogły uczniom w wyciągnięciu wniosków, dlaczego przyjemne i mile rzeczy, zdarzenia, spotkania zapamiętują lepiej.
Co zrobić, aby zwiększyć szanse na zapamiętywanie informacji? Uczniowie byli zaskoczeni, jak trudno przypomnieć sobie niektóre fakty czy zdarzenia z poprzedniego dnia. Proste pytania okazały się być trudnymi, jeżeli chodzi o podanie szczegółów, wymienienie osób, które mijali w drodze do domu itp.
Po wysłuchaniu dr Wojciecha Glaca oraz zapoznaniu się z informacjami, co lubi mózg, uczniowie przygotowali recepty dla zdrowego mózgu i serca. Pomysłów na zdrowie było dużo a recepty na zdrowy mózg i dobrą pamięć uczniowie szybko zapełnili zaleceniami.
Rozwiązujemy zagadki z Detektywem Pozytywką Grzegorz Kasdepke to autor pełnych humoru książek dla dzieci i młodzieży, napisał ich ponad 60. Zajmuje się również pisaniem artykułów dla dorosłych, a także scenariuszy do seriali i programów telewizyjnych. Przez wiele lat był redaktorem naczelnym czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”. Za swoją twórczość otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Jest Kawalerem Orderu Uśmiechu spotkanie z autorem Jakie znamy książki Grzegorza Kasdepki? m.in.: Wakacje Potworaka Skąd się wziął pomysł na detektywa Pozytywkę? Grzegorz Kasdepke zdradza tajemnice Grzegorz Kasdepke wydał całą serię książek o detektywie Pozytywce. Napisz tytuły książek w sposób chronologiczny, czyli od najwcześniejszych do najpóźniejszych wydań. Detektyw Pozytywka Nasza Księgarnia 2005 Wakacje detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2011 Pamiątki detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2007 Nowe kłopoty detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2006 Tajemnicze zniknięcie d...
Planeta zdrowia. Dlaczego nasze kości są twarde? to projekt edukacyjny Uniwersytetu Dzieci przeznaczony dla uczniów klas 1-3. Uczniowie wyruszą w podróż na Planetę zdrowia, podczas której odkryją, jak dbać o swoje zdrowie i czuć się świetnie na co dzień. 🍎 W czasie zajęć uczniowie: 🍎🍞 nauczą się czytać etykiety produktów i komponować wartościowe posiłki 🍎🍞 sprawdzą, jak działa układ oddechowy, jak bakterie niszczą zęby oraz jak kształt buta wpływa na stopy i samopoczucie 🏃🏄 p oprzez wiele zabaw ruchowych i ćwiczeń fizycznych nie tylko poprawią koordynację, ale także dowiedzą się, jak organizm broni się przed wirusami, jak walczą bakterie i po co nam kości 🏃🏄 uczniowie będą m.in. chodzić boso, biegać, rozciągać się czy rzucać piłką w dal 💓🆘będą uczyć się udzielania pierwszej pomocy 🍎🍞 Na początek: Co wiem na temat zdrowego odżywiania się? 💓💓 Jakich witamin potrzebuje organizm? 🍎🍞 Zagadki : warzywa 🍎🍞 Zdrowe czy nie...
EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób. EU Code Week to inicjatywa zapoczątkowana w 2013 r. przez grupę ambitnych wolontariuszy, programistów, koderów, nauczycieli i przedsiębiorców – osób, które uznały za konieczne, aby europejska opinia publiczna posiadała podstawową wiedzę na temat kodowania. Do 2017 r. inicjatywa rozprzestrzeniła się na cały kontynent, a w 2018 r. Komisja Europejska poparła inicjatywę w ramach Planu działań na rzecz edukacji cyfrowej, zachęcając wszystkie szkoły w Europie do udziału. W zeszłym roku ruch dotarł do 4,2 miliona uczestników w ponad 80 krajach na całym świecie, co doprowadziło nas do tego dnia. W tym roku Code Week odbędzie się od 10 do 25 października, a jego celem jest dotarcie do połowy wszystkich szkół w Europie, Mapa Europe Code Week Nasze wydarzenia: Odkoduj obraz- wspólnymi siłami tworzymy ruchomy obraz...
Komentarze
Prześlij komentarz