Przejdź do głównej zawartości

Kącik rodziców

"Tym ,co naprawdę wychowuje nasze dzieci jest to, co robimy, jak się zachowujemy i kim jesteśmy ze sobą nawzajem z nimi."


Jesper Jull to duński terapeuta rodzinny i pedagog, europejski autorytet w dziedzinie wychowania dzieci. Kieruje siecią poradni wychowawczych Family-Lab International w ponad piętnastu krajach świata. Prowadzi wykłady, seminaria i warsztaty dla rodziców.

Polecam!  O granicach. Kompetentne relacje z dzieckiem

                „Nie” z miłości. Mądrzy rodzice – silne dzieci.

Ustanawianie zasad nie jest wygodne, czasem też nie czujemy się odpowiednio surowi. Ma to jednak fundamentalne znaczenie dla kształtowania osobowości i psychiki naszych dzieci.

Dyscyplina, której uczymy nasze dzieci w pierwszych latach życia, jest fundamentem sukcesu, jaki osiągną w przyszłości. Reguły i zasady pomagają dzieciom rozwinąć umiejętność tolerowania frustracji i kontrolowania samych siebie.

Psycholodzy dziecięcy sugerują, by każdy dom ustanawiał własne zasady. W tym sensie nasz sposób myślenia się zmienia. Niezwykle ważną zasadą jest, by dzieci wiedziały, że wszystkie ich działania mają konsekwencje i że ponoszą odpowiedzialność za swoje działania.

Współdziałanie- na czym dokładnie polega?




Kampania "Domowe zasady ekranowe" promuje zrównoważone korzystanie z urządzeń ekranowych, świadome i celowe wykorzystanie ich dla optymalnego rozwoju dzieci, z równoczesnym umiarem i przestrzeganiem zasad zdrowego korzystania z technologii informacyjnej.



Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczęła kampanię „Zadbaj o dziecięcy mózg”, której celem jest zwrócenie uwagi rodziców na potrzebę zachowania równowagi w korzystaniu z urządzeń ekranowych przez dzieci oraz uważnego towarzyszenia dziecku i spędzania z nim czasu bez zbędnych rozpraszaczy w postaci ekranów. Fundacja proponuje rodzicom wprowadzenie do codziennego życia tzw. Domowych Zasad Ekranowych, czyli zbioru reguł dotyczących sposobów i czasu korzystania z ekranów. Zasady pomagają zadbać o prawidłowy rozwój mózgu dziecka, uczą uważności i równowagi między aktywnościami online i offline oraz mogą pozytywnie wpłynąć na relacje rodzinne. 

Współpraca rodziców z nauczycielami i innymi rodzicami ma ogromny wpływ na rozwój umiejętności swoich dzieci. Spotkania z nauczycielami, innymi rodzicami, wspólne rozmowy, inspirowanie się,  wzmacnianie oddziaływań wychowawczych dzieje się równolegle. Jednocześnie dzieci obserwując własnych rodziców zdają sobie sprawę z wagi swojego uczenia się, biorą odpowiedzialność za swoją naukę we własne ręce. Mentoring kierowany przez rodziców

Wychowywanie dziecka         więcej     


Nie wyręczaj swojego dziecka 

Fundacja Dbam o Mój Zasięg- akcja edukacyjna Bajeczna świadomość

Więcej inspirujących materiałów dla rodziców:  Dla rodziców 

Komentarze

  1. Chciałabym wam polecić super firmę a dokładnie https://www.lovetodream.pl/ oni oferują najlepsze produkty dla dzieci. Mają otulacze dla niemowlaków i dla troszkę starszych dzieci a także piżamki czy śpiworki. Bezpieczny sen to spokojny sen. To ważne.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

List z Afryki

Przyszła wiosenka a z nią... Cel: potrafię opisać i narysować wygląd ptaka wracającego zza morza NaCoBeZu: rozpoznaję i nazywam wiosenne kwiaty, zwiastuny wiosny, rozwiązuję zagadki o polskich ptakach, czytam wiersz z podziałem na role, układam i zapisuję opis bociana. Nazwij kwiaty, które witają wiosnę: Wiosenne kwiaty Posłuchaj i odgadnij , który ptak jest rozwiązaniem zagadki. Obejrzyj film o bocianach i zapamiętaj o nich jak najwięcej szczegółów. Posłuchaj odgłosu, który wydaje bocian  Przeczytaj wiersz w podręczniku na str. 43  z podziałem na role. Pokaż ruchem, co robi człowiek, zwierzę, roślina na wiosnę- kalambury. Zobacz, jak można opisać wygląd bociana: ćwiczenia str. 28-29 .  Opisz i narysuj bociana w zeszycie.  Wstęp zawiera informacje na temat: co opisujesz (nazwa ptaka, skąd pochodzi) Rozwinięcie zawiera informacje na temat: wyglądu zewnętrznego, zachowań, sposobu odżywiania, poruszania się. Zakończenie zawiera informacje na temat: Twojego stosunku do zwierzęcia.   

Detektywistyczne zagadki

 Rozwiązujemy zagadki z Detektywem Pozytywką Grzegorz Kasdepke to autor pełnych humoru książek dla dzieci i młodzieży, napisał ich ponad 60. Zajmuje się również pisaniem artykułów dla dorosłych, a także scenariuszy do seriali i programów telewizyjnych. Przez wiele lat był redaktorem naczelnym czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”. Za swoją twórczość otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Jest Kawalerem Orderu Uśmiechu   spotkanie z autorem Jakie znamy książki Grzegorza Kasdepki? m.in.: Wakacje Potworaka Skąd się wziął pomysł na detektywa Pozytywkę? Grzegorz Kasdepke zdradza tajemnice   Grzegorz Kasdepke wydał całą serię książek o detektywie Pozytywce. Napisz tytuły książek w sposób chronologiczny, czyli od najwcześniejszych do najpóźniejszych wydań. Detektyw Pozytywka  Nasza Księgarnia 2005 Wakacje detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2011 Pamiątki detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2007 Nowe kłopoty detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2006 Tajemnicze zniknięcie detektywa Pozytywki  Nasz

Nowy Rok Szkolny

  Już wrzesień, czas do szkoły! Wspomnimy zabawy i wakacyjne beztroski, powitamy kolegów i koleżanki z wioski. Zapraszamy do pierwszej klasy- tutaj czekają cię przygody,  nowe przyjaźnie i nowe wyzwania w pogody i niepogody. Ale nie martw się, bo to też może być zabawa- Jeśli będziesz ciekawy, pracowity i odważny To na pewno osiągniesz sukces i .. niejedno zmartwienie zamienisz w zadowolenie! Jesteśmy zespołem, razem damy radę! Stworzymy wspaniałą, wesołą gromadę. Życzę ci szczęśliwego i owocnego roku szkolnego! Jestem Waszą nową Panią.   Mam na imię Iwona.  Bardzo lubię poznawać świat, wędrować po górach, zwiedzać nowe miejsca.  Jestem wielką entuzjastką i orędowniczką ochrony otaczającej nas natury. Powitanie autorstwa Iwona Pawłowska 🎵🎸 Dzień dobry 👌🎵 W mojej szkole 1. Pierwszy dzwonek dziś zadzwonił,  w pierwszej klasie jestem już.  W mojej szkole jest wesoło,  mam przyjaciół chyba stu. Ref.: Czytam, liczę, recytuję,  piszę, tańczę, koloruję.  Tak mi w szkole mija cza