Rozpoczynamy zabawy z kodowaniem i programowaniem w Międzynarodowym projekcie eTwinning zatytułowanym Encoded for fun.
Razem z innymi dziećmi będziemy rozwiązywać zagadki logiczne, układać algorytmy a także szyfrować i rozszyfrowywać ukryte informacje.
Poznaliśmy maleńkiego robota, który dużo potrafi zrobić. Jednak, aby wykonał polecenia, trzeba go dobrze zaprogramować.
Ćwiczymy umiejętności rozpoznawania kierunków i sterowania pozycją robotów, zarówno na kartce w zeszycie , jak i w aplikacjach internetowych. Nauczyliśmy się programować drogę robota w aplikacji Bits n'Bricks oraz wykonaliśmy dyktando graficzne.
Uczymy się rozpoznawać miejsce zakodowane na macie w postaci współrzędnych. Rozwiązaliśmy jesienne zgadywanki- ukrywanki. Z pamięci odtwarzaliśmy układ owoców jesieni.
Przystąpiliśmy do wspólnych działań w tygodniu kodowania, nawiązaliśmy współpracę z partnerami z innych krajów:
Poznaliśmy sposób umieszczania elementów w grze sudoku.
Otrzymaliśmy certyfikat uczestnictwa w Europe Code Week:
Ogromnie podobała nam się zabawa w odszyfrowywanie ukrytych za kolorowymi, jesiennymi listkami wyrazów. Jesteśmy bardzo sprytni i odszyfrowywanie wychodzi nam bardzo sprawnie.
Dowiedzieliśmy się, co to znaczy bezpiecznie pracować w sieci Internetu, jakie zasady nas obowiązują, których przestrzeganie chroni nas przed niebezpiecznymi spotkaniami i przykrymi sytuacjami.
Opracowaliśmy własne awatary i nicki, którymi będziemy posługiwać się w aplikacjach internetowych. Rozmawialiśmy też na temat odpowiedzialnego korzystania z komputera i przestrzegania zasad bezpiecznej i zdrowej pracy z komputerem.
Zaprojektowaliśmy swoje propozycje do konkursu na Logo naszego projektu:
W ramach wzajemnego poznawania się każdy z partnerów projektu przedstawił się: nauczyciele i uczniowie. Skorzystaliśmy z aplikacji Sway i Flipgrid, dzięki którym można prezentować, nagrywać i wysyłać krótkie video. prezentacja nauczycieli
Poznajemy i uczymy się tańczyć Jerusalem- to propozycja do wspólnego, zakodowanego tańca:
Poznaliśmy nową aplikacje do tworzenia animacji, czyli układania algorytmów działania. Kasztaniaczki czyli nasze pierwsze kroki z aplikacją Junior Scratch:
Pierwszego grudnia otworzyliśmy pierwsze zadanie z adwentowego kalendarza. Codziennie mamy nowe zadanie i nowe zagadki do rozwiązania.
Dzisiaj w poniedziałek 7 grudnia w miłej atmosferze odbyło się nasze spotkanie online z klasą 1 c ze szkoły podstawowej w Słupsku. Razem rozwiązaliśmy zakodowane sudoku i tańczyliśmy do świątecznej piosenki.
Każdego dnia z rana rozwiązujemy kolejne zadania:
spotkanie Encoded for fun autorstwa Iwona Pawłowska
Głosujemy na logo projektu: Głosowanie
Zaprojektowaliśmy interaktywne kartki świąteczne- najpierw każdy z nas namalował świąteczne drzewko w aplikacji Paint, zapisał obrazek w pliku i zmienił w zaśnieżoną, animowaną kartkę w aplikacji Glitter photo. Bardzo podobała nam się taka zabawa. Do naszych kartek podłączyliśmy świąteczne życzenia dla naszych kolegów i koleżanek.
Uczyliśmy się, jak wykonać coraz ciekawsze projekty w Scratch Junior. Tym razem zaprogramowaliśmy Choinkę w wigilijną noc. Pod naszymi świątecznymi drzewkami pojawiły się prezenty a na drzewkach kolorowe ozdoby. Byliśmy dumni ze swoich nowych projektów:
Nasze animowane kartki wykorzystaliśmy do stworzenia interaktywnych puzzli. Znajdą się one w internetowym albumie
W dalszym ciągu uczymy się sterować ozobotami, poznajemy nowe kody i ich zastosowanie:
Nasze karnawałowe zadanie polegało na takim zaprogramowaniu robotów, aby zatańczyły razem w jednym tańcu. Sami także uczyliśmy się tańca, który był bardzo popularny w 2020 roku- Jeruzalemę. W karnawale zatańczyliśmy go razem.
Obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Zapoznaliśmy się z filmami z serii "Owce w sieci" i rozmawialiśmy na temat zagrożeń z Internetu. Wiemy, że w Intrenecie nic nie jest prywatne i każdy może zobaczyć to, co jest udostępniane. Dlatego musimy być ostrożni, pamiętać o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa i nie pokazywać własnych zdjęć ani nie rozmawiać z nieznajomymi.
To już nasz ostatnie spotkania z projektem. W środę 3 marca spotkaliśmy się z naszymi kolegami i koleżankami projektowymi, aby rozwiązać zagadki na temat Zasad bezpiecznego Internetu:
Dokonaliśmy ewaluacji projektu i zagłosowaliśmy na nasze ulubione zajęcia i programy komputerowe.
Które z podanych aktywności najbardziej Ci się podobały? TUTAJ
Komentarze
Prześlij komentarz