Przejdź do głównej zawartości

Encoded for fun



Rozpoczynamy zabawy z kodowaniem i programowaniem w Międzynarodowym projekcie eTwinning zatytułowanym Encoded for fun. 
Razem z innymi dziećmi będziemy rozwiązywać zagadki logiczne, układać algorytmy a także szyfrować i rozszyfrowywać ukryte informacje.



Poznaliśmy maleńkiego robota, który dużo potrafi zrobić. Jednak, aby wykonał polecenia, trzeba go dobrze zaprogramować.



Ćwiczymy umiejętności rozpoznawania kierunków i sterowania pozycją robotów, zarówno na kartce w zeszycie , jak i w aplikacjach internetowych. Nauczyliśmy się programować drogę robota w aplikacji Bits n'Bricks oraz wykonaliśmy dyktando graficzne.



Uczymy się rozpoznawać miejsce zakodowane na macie w postaci współrzędnych. Rozwiązaliśmy jesienne zgadywanki- ukrywanki. Z pamięci odtwarzaliśmy układ owoców jesieni.


Przystąpiliśmy do wspólnych działań w tygodniu kodowania, nawiązaliśmy współpracę z partnerami z innych krajów:

 W ramach udziału w  obchodach Europe Code Week odkodowywaliśmy obrazki wysłane dla nas przez partnerów biorących udział w wyzwaniu Art pixel. Uczyliśmy się kodować obrazek symetrycznie.  Początkowo było to bardzo trudne, jednak szybko uczymy się i robimy postępy.





Poznaliśmy sposób umieszczania elementów w grze sudoku. 


Otrzymaliśmy certyfikat uczestnictwa w Europe Code Week:




Ogromnie podobała nam się zabawa w odszyfrowywanie ukrytych za kolorowymi, jesiennymi listkami wyrazów. Jesteśmy bardzo sprytni i odszyfrowywanie wychodzi nam bardzo sprawnie.




Dowiedzieliśmy się, co to znaczy bezpiecznie pracować w sieci Internetu, jakie zasady nas obowiązują, których przestrzeganie chroni nas przed niebezpiecznymi spotkaniami i przykrymi sytuacjami. 


Opracowaliśmy własne awatary i nicki, którymi będziemy posługiwać się w aplikacjach internetowych. Rozmawialiśmy też na temat odpowiedzialnego korzystania z komputera i przestrzegania zasad bezpiecznej i zdrowej pracy z komputerem.


Zaprojektowaliśmy swoje propozycje do konkursu na Logo naszego projektu:





W ramach wzajemnego poznawania się każdy z partnerów projektu przedstawił się: nauczyciele i uczniowie. Skorzystaliśmy z aplikacji Sway i Flipgrid, dzięki którym można prezentować, nagrywać i wysyłać krótkie video.   prezentacja nauczycieli
  

Poznajemy i uczymy się tańczyć Jerusalem- to propozycja do wspólnego, zakodowanego tańca:


Poznaliśmy nową aplikacje do tworzenia animacji, czyli układania  algorytmów działania. Kasztaniaczki czyli nasze pierwsze kroki z aplikacją Junior Scratch:



Pierwszego grudnia otworzyliśmy pierwsze zadanie z adwentowego kalendarza. Codziennie mamy nowe zadanie i nowe zagadki do rozwiązania.



Dzisiaj w poniedziałek 7 grudnia w miłej atmosferze odbyło się nasze spotkanie online z klasą 1 c ze szkoły podstawowej w Słupsku. Razem rozwiązaliśmy zakodowane sudoku i tańczyliśmy do świątecznej piosenki. 



Każdego dnia z rana rozwiązujemy kolejne zadania:



spotkanie Encoded for fun autorstwa Iwona Pawłowska
Głosujemy na logo projektu: Głosowanie

Zaprojektowaliśmy interaktywne kartki świąteczne- najpierw każdy z nas namalował świąteczne drzewko w aplikacji Paint, zapisał obrazek w pliku i zmienił w zaśnieżoną, animowaną  kartkę w aplikacji Glitter photo. Bardzo podobała nam się taka zabawa. Do naszych kartek podłączyliśmy  świąteczne życzenia dla naszych kolegów i koleżanek.


Uczyliśmy się, jak wykonać coraz ciekawsze  projekty w Scratch Junior. Tym razem zaprogramowaliśmy Choinkę w wigilijną noc. Pod naszymi świątecznymi drzewkami pojawiły się prezenty a na drzewkach kolorowe ozdoby. Byliśmy dumni ze swoich nowych projektów:


 Nasze animowane kartki wykorzystaliśmy do stworzenia interaktywnych puzzli. Znajdą się one w internetowym albumie 
 

W dalszym ciągu uczymy się sterować ozobotami, poznajemy nowe kody i ich zastosowanie:

Nasze karnawałowe zadanie polegało na takim zaprogramowaniu robotów, aby zatańczyły razem w jednym tańcu. Sami także uczyliśmy się tańca, który był bardzo popularny w 2020 roku- Jeruzalemę. W karnawale zatańczyliśmy go razem.


Obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Zapoznaliśmy się z filmami z serii "Owce w sieci" i rozmawialiśmy na temat zagrożeń z Internetu. Wiemy, że w Intrenecie nic nie jest prywatne i każdy może zobaczyć to, co jest udostępniane. Dlatego musimy być ostrożni, pamiętać o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa i nie pokazywać własnych zdjęć ani nie rozmawiać z nieznajomymi.

Harbor View Preparatory School autorstwa Dorota Stanałowska







To już nasz ostatnie spotkania z projektem. W środę 3 marca  spotkaliśmy się z naszymi kolegami i koleżankami projektowymi, aby rozwiązać zagadki na temat Zasad bezpiecznego Internetu:


Dokonaliśmy ewaluacji projektu i zagłosowaliśmy na nasze ulubione zajęcia i programy komputerowe.



Które z podanych aktywności najbardziej Ci się podobały? TUTAJ

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

List z Afryki

Przyszła wiosenka a z nią... Cel: potrafię opisać i narysować wygląd ptaka wracającego zza morza NaCoBeZu: rozpoznaję i nazywam wiosenne kwiaty, zwiastuny wiosny, rozwiązuję zagadki o polskich ptakach, czytam wiersz z podziałem na role, układam i zapisuję opis bociana. Nazwij kwiaty, które witają wiosnę: Wiosenne kwiaty Posłuchaj i odgadnij , który ptak jest rozwiązaniem zagadki. Obejrzyj film o bocianach i zapamiętaj o nich jak najwięcej szczegółów. Posłuchaj odgłosu, który wydaje bocian  Przeczytaj wiersz w podręczniku na str. 43  z podziałem na role. Pokaż ruchem, co robi człowiek, zwierzę, roślina na wiosnę- kalambury. Zobacz, jak można opisać wygląd bociana: ćwiczenia str. 28-29 .  Opisz i narysuj bociana w zeszycie.  Wstęp zawiera informacje na temat: co opisujesz (nazwa ptaka, skąd pochodzi) Rozwinięcie zawiera informacje na temat: wyglądu zewnętrznego, zachowań, sposobu odżywiania, poruszania się. Zakończenie zawiera informacje na temat: Twojego stosunku do zwierzęcia.   

Detektywistyczne zagadki

 Rozwiązujemy zagadki z Detektywem Pozytywką Grzegorz Kasdepke to autor pełnych humoru książek dla dzieci i młodzieży, napisał ich ponad 60. Zajmuje się również pisaniem artykułów dla dorosłych, a także scenariuszy do seriali i programów telewizyjnych. Przez wiele lat był redaktorem naczelnym czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”. Za swoją twórczość otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Jest Kawalerem Orderu Uśmiechu   spotkanie z autorem Jakie znamy książki Grzegorza Kasdepki? m.in.: Wakacje Potworaka Skąd się wziął pomysł na detektywa Pozytywkę? Grzegorz Kasdepke zdradza tajemnice   Grzegorz Kasdepke wydał całą serię książek o detektywie Pozytywce. Napisz tytuły książek w sposób chronologiczny, czyli od najwcześniejszych do najpóźniejszych wydań. Detektyw Pozytywka  Nasza Księgarnia 2005 Wakacje detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2011 Pamiątki detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2007 Nowe kłopoty detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2006 Tajemnicze zniknięcie detektywa Pozytywki  Nasz

Nowy Rok Szkolny

  Już wrzesień, czas do szkoły! Wspomnimy zabawy i wakacyjne beztroski, powitamy kolegów i koleżanki z wioski. Zapraszamy do pierwszej klasy- tutaj czekają cię przygody,  nowe przyjaźnie i nowe wyzwania w pogody i niepogody. Ale nie martw się, bo to też może być zabawa- Jeśli będziesz ciekawy, pracowity i odważny To na pewno osiągniesz sukces i .. niejedno zmartwienie zamienisz w zadowolenie! Jesteśmy zespołem, razem damy radę! Stworzymy wspaniałą, wesołą gromadę. Życzę ci szczęśliwego i owocnego roku szkolnego! Jestem Waszą nową Panią.   Mam na imię Iwona.  Bardzo lubię poznawać świat, wędrować po górach, zwiedzać nowe miejsca.  Jestem wielką entuzjastką i orędowniczką ochrony otaczającej nas natury. Powitanie autorstwa Iwona Pawłowska 🎵🎸 Dzień dobry 👌🎵 W mojej szkole 1. Pierwszy dzwonek dziś zadzwonił,  w pierwszej klasie jestem już.  W mojej szkole jest wesoło,  mam przyjaciół chyba stu. Ref.: Czytam, liczę, recytuję,  piszę, tańczę, koloruję.  Tak mi w szkole mija cza