Celem projektu będzie poznanie cyklu życia motyla. Uczniowie poznają proste
zwroty w języku angielskim oraz podstawowe słownictwo partnerów dotyczące
motyli, wiosny - stworzą słownik wiosenny w języku angielskim i wszystkich
partnerów. Poznają wiersz o motylach, będą podziwiać piękno motyli na
zdjęciach, tworząc ART, kręcąc filmy i krótkie spektakle. Posłuchają książki
„Bardzo głodna gąsienica”, tak by zapamiętać kilka fragmentów tej historii.
Uświadomią sobie, że najmniejsza zmiana w naszych nawykach może spowodować
wielką zmianę (na lepsze lub gorsze w środowisku i życiu motyli).
14 marca obchodzimy Światowy Dzień Motyli
Z okazji święta motyli zaprojektowaliśmy okazjonalne kartki i napisaliśmy
życzenia dla naszych partnerów:
Zapisaliśmy nasze pytania- czego chcielibyśmy dowiedzieć się na temat motyli.
Rozwój motyla przedstawiliśmy też w postaci kilku kroków i ulepiliśmy stadia
rozwojowe z plasteliny.
Z okazji pierwszego dnia wiosny zaśpiewaliśmy piosenkę dla naszych
partnerów:
Bardzo spodobał nam się pomysł stworzenia dużych motyli, które przyozdobią
klasę i będą naszym wkładem do logo projektowego.
Pracę musieliśmy podzielić na etapy:
przygotowanie pomponów do wykonania tułowia motyla
projektowanie wzoru na skrzydłach motyli
zespołowe malowanie skrzydeł motyli
Prace nad projektem motyli do logo projektu trwały kilka dni i zakończyły
się pełnym sukcesem. Jesteśmy z nich bardzo dumni.
Symetria i motyle
Projektowe logo naszego projektu jest piękne:
Nadal eksperymentujemy z linią, kolorem, teksturą i symetrią. W ten sposób
powstały nasze wirtualne i malowane motyle.
Butterflies autorstwa Iwona Pawłowska
Wykonaliśmy pierwszą część zadania we współpracy. Poznaliśmy też
nowy program graficzny. Zadanie nie było wcale takie proste, ale co kilka
głów to niejedna.
Otrzymujemy przesyłki z motylami oraz pozdrowieniami i życzeniami od
naszych partnerów.
Zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy kwiaty rosnące na łące. Poznaliśmy też
niesamowite umiejętności motyli monarcha, który zadziwia wytrwałością i
umiejętnością lotu na długich dystansach. Więcej informacji znajduje się
w poście
Niesamowity wędrowca
Piękna łąka zdobi naszą salę i czeka na kolejne motyle od naszych partnerów.
Poznaliśmy historię bardzo głodnej gąsienicy i stworzyliśmy zdrowy jadłospis
zawierający w swym składzie warzywa i owoce, które ogromnie smakowały
bohaterce opowiadania. Sami przygotowaliśmy też propozycje zdrowego i
smakowitego deseru w ramach podwieczorku.👉
Wilczy apetyt
Samodzielnie przygotowaliśmy drugie, zdrowe śniadanie tworząc portrety
motyli.. Oczywiście pamiętaliśmy o symetrii i świetnie bawiliśmy się.
W naszych indywidualnie wykonywanych albumach o motylach zamieściliśmy
słowniczek warzywno-owocowy słowniczek polsko-angielski .
Spotkaliśmy się z naszymi partnerami wirtualnie. Bardzo mile zaskoczyli nas
nasi partnerzy z Turcji, którzy pomachali do nas polskimi flagami. Wspólnie
zagraliśmy w internetową zgadywankę i rozpoznawaliśmy ulubione potrawy naszych
kolegów i koleżanek. Sprawdziliśmy też umiejętność rozpoznawania zdrowych i
niezdrowych potraw. Było niezwykle ciekawie i kolorowo.
Opowieść Wiery Badalskiej pt. "Cztery motyle" bardzo nam się podobała. Naszym
zadaniem było przedstawić motyla, który ma szaro-brązowo--białe skrzydełka .
Dowiedzieliśmy się, że tak ubarwione są najczęściej motyle nocne i
przedstawiliśmy je w swoich pracach plastycznych. Najprawdopodobniej nasz
motyl to
nastrosz topolowiec
Nasza wspólna prezentacja tej bajki przedstawia się bardzo ciekawie.
Poznaliśmy dzieło hiszpańskiego malarza Salwadoru Dali zatytułowane ."Statek
motyli". Przez dwa dni w grupach pracowaliśmy i zaprojektowaliśmy skrzydła
motyli pełne koloru i zapachu kwiatowego.
Następnie sami staliśmy się pasażerami dalekomorskiego statku.
9 maja uczciliśmy święto programu, dzięki któremu możemy się rozwijać i
poznawać nowych przyjaciół z zaprzyjaźnionych szkół. W ramach eTwinning
Day przedstawiliśmy wymarzoną szkołę- kolorową, wesołą, inspirującą i
bezpieczną.
Motyle tak nam się spodobały, ze w naszych głowach powstają nowe projekty. Tym
razem wykorzystaliśmy nowe materiały- długopisy 3D. Z klocków Lego
zbudowaliśmy rośliny łąkowe, na których przysiadły nowe motyle.
Rozwiązujemy zagadki z Detektywem Pozytywką Grzegorz Kasdepke to autor pełnych humoru książek dla dzieci i młodzieży, napisał ich ponad 60. Zajmuje się również pisaniem artykułów dla dorosłych, a także scenariuszy do seriali i programów telewizyjnych. Przez wiele lat był redaktorem naczelnym czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”. Za swoją twórczość otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Jest Kawalerem Orderu Uśmiechu spotkanie z autorem Jakie znamy książki Grzegorza Kasdepki? m.in.: Wakacje Potworaka Skąd się wziął pomysł na detektywa Pozytywkę? Grzegorz Kasdepke zdradza tajemnice Grzegorz Kasdepke wydał całą serię książek o detektywie Pozytywce. Napisz tytuły książek w sposób chronologiczny, czyli od najwcześniejszych do najpóźniejszych wydań. Detektyw Pozytywka Nasza Księgarnia 2005 Wakacje detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2011 Pamiątki detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2007 Nowe kłopoty detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2006 Tajemnicze zniknięcie d...
EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób. EU Code Week to inicjatywa zapoczątkowana w 2013 r. przez grupę ambitnych wolontariuszy, programistów, koderów, nauczycieli i przedsiębiorców – osób, które uznały za konieczne, aby europejska opinia publiczna posiadała podstawową wiedzę na temat kodowania. Do 2017 r. inicjatywa rozprzestrzeniła się na cały kontynent, a w 2018 r. Komisja Europejska poparła inicjatywę w ramach Planu działań na rzecz edukacji cyfrowej, zachęcając wszystkie szkoły w Europie do udziału. W zeszłym roku ruch dotarł do 4,2 miliona uczestników w ponad 80 krajach na całym świecie, co doprowadziło nas do tego dnia. W tym roku Code Week odbędzie się od 10 do 25 października, a jego celem jest dotarcie do połowy wszystkich szkół w Europie, Mapa Europe Code Week Nasze wydarzenia: Odkoduj obraz- wspólnymi siłami tworzymy ruchomy obraz...
Planeta zdrowia. Dlaczego nasze kości są twarde? to projekt edukacyjny Uniwersytetu Dzieci przeznaczony dla uczniów klas 1-3. Uczniowie wyruszą w podróż na Planetę zdrowia, podczas której odkryją, jak dbać o swoje zdrowie i czuć się świetnie na co dzień. 🍎 W czasie zajęć uczniowie: 🍎🍞 nauczą się czytać etykiety produktów i komponować wartościowe posiłki 🍎🍞 sprawdzą, jak działa układ oddechowy, jak bakterie niszczą zęby oraz jak kształt buta wpływa na stopy i samopoczucie 🏃🏄 p oprzez wiele zabaw ruchowych i ćwiczeń fizycznych nie tylko poprawią koordynację, ale także dowiedzą się, jak organizm broni się przed wirusami, jak walczą bakterie i po co nam kości 🏃🏄 uczniowie będą m.in. chodzić boso, biegać, rozciągać się czy rzucać piłką w dal 💓🆘będą uczyć się udzielania pierwszej pomocy 🍎🍞 Na początek: Co wiem na temat zdrowego odżywiania się? 💓💓 Jakich witamin potrzebuje organizm? 🍎🍞 Zagadki : warzywa 🍎🍞 Zdrowe czy nie...
Komentarze
Prześlij komentarz