Przejdź do głównej zawartości

Butterfly Effect

 



Przystępujemy do nowego, międzynarodowego projektu przyrodniczego Butterfly Effect. W projekcie będziemy współpracować z partnerami z Turcji i Polski.










Celem projektu będzie poznanie cyklu życia motyla. Uczniowie poznają proste zwroty w języku angielskim oraz podstawowe słownictwo partnerów dotyczące motyli, wiosny - stworzą słownik wiosenny w języku angielskim i wszystkich partnerów. Poznają wiersz o motylach, będą podziwiać piękno motyli na zdjęciach, tworząc ART, kręcąc filmy i krótkie spektakle. Posłuchają książki „Bardzo głodna gąsienica”, tak by zapamiętać kilka fragmentów tej historii. Uświadomią sobie, że najmniejsza zmiana w naszych nawykach może spowodować wielką zmianę (na lepsze lub gorsze w środowisku i życiu motyli).

14 marca obchodzimy Światowy Dzień Motyli


Z okazji święta motyli zaprojektowaliśmy okazjonalne kartki i napisaliśmy życzenia dla naszych partnerów: 




Zapisaliśmy nasze pytania- czego chcielibyśmy dowiedzieć się na temat motyli.

Chcę się dowiedzieć o motylach autorstwa Iwona Pawłowska


 

Rozwój motyla przedstawiliśmy też w postaci kilku kroków i ulepiliśmy stadia rozwojowe z plasteliny.



Z okazji pierwszego dnia wiosny zaśpiewaliśmy piosenkę dla naszych partnerów:



Bardzo spodobał nam się pomysł stworzenia dużych motyli, które przyozdobią klasę i będą naszym wkładem do logo projektowego. 
Pracę musieliśmy podzielić na etapy: 
  • przygotowanie pomponów do wykonania tułowia motyla
  • projektowanie wzoru na skrzydłach motyli
  • zespołowe malowanie skrzydeł motyli


Prace nad projektem motyli do logo projektu trwały kilka dni i zakończyły się pełnym sukcesem. Jesteśmy z nich bardzo dumni. Symetria i motyle




Projektowe logo naszego projektu jest piękne:



Nadal eksperymentujemy z linią, kolorem, teksturą i symetrią. W ten sposób powstały nasze wirtualne i malowane motyle.



Butterflies autorstwa Iwona Pawłowska
Wykonaliśmy pierwszą część zadania we współpracy. Poznaliśmy też nowy program graficzny. Zadanie nie było wcale takie proste, ale co kilka głów to niejedna.



Otrzymujemy  przesyłki z motylami oraz pozdrowieniami i życzeniami od naszych partnerów.



Zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy kwiaty rosnące na łące. Poznaliśmy też niesamowite umiejętności motyli monarcha, który zadziwia wytrwałością i umiejętnością lotu na długich dystansach. Więcej informacji znajduje się w poście Niesamowity wędrowca





Piękna łąka zdobi naszą salę i czeka na kolejne motyle od naszych partnerów.

Meadow full of butterflies autorstwa Iwona Pawłowska

Poznaliśmy historię bardzo głodnej gąsienicy i stworzyliśmy zdrowy jadłospis zawierający w swym składzie warzywa i owoce, które ogromnie smakowały bohaterce opowiadania. Sami przygotowaliśmy też propozycje zdrowego i smakowitego deseru w ramach podwieczorku.👉 Wilczy apetyt

Samodzielnie przygotowaliśmy drugie, zdrowe śniadanie tworząc portrety motyli.. Oczywiście pamiętaliśmy o symetrii i świetnie bawiliśmy się.

W naszych indywidualnie wykonywanych albumach o motylach zamieściliśmy słowniczek warzywno-owocowy słowniczek polsko-angielski .




Spotkaliśmy się z naszymi partnerami wirtualnie. Bardzo mile zaskoczyli nas nasi partnerzy z Turcji, którzy pomachali do nas polskimi flagami. Wspólnie zagraliśmy w internetową zgadywankę i rozpoznawaliśmy ulubione potrawy naszych kolegów i koleżanek. Sprawdziliśmy też umiejętność rozpoznawania zdrowych i niezdrowych potraw. Było niezwykle ciekawie i kolorowo.


Opowieść Wiery Badalskiej pt. "Cztery motyle" bardzo nam się podobała. Naszym zadaniem było przedstawić motyla, który ma szaro-brązowo--białe skrzydełka . Dowiedzieliśmy się, że tak ubarwione są najczęściej motyle nocne i przedstawiliśmy je w swoich pracach plastycznych. Najprawdopodobniej nasz motyl to nastrosz topolowiec

 


 Nasza wspólna prezentacja tej bajki przedstawia się bardzo ciekawie.

 
Poznaliśmy dzieło hiszpańskiego malarza Salwadoru Dali zatytułowane ."Statek motyli". Przez dwa dni w grupach pracowaliśmy i zaprojektowaliśmy skrzydła motyli pełne koloru i zapachu kwiatowego.




 Następnie sami staliśmy się pasażerami dalekomorskiego statku.



9 maja uczciliśmy święto programu, dzięki któremu możemy się rozwijać i poznawać nowych przyjaciół z zaprzyjaźnionych szkół. W ramach  eTwinning Day przedstawiliśmy wymarzoną szkołę- kolorową, wesołą, inspirującą i bezpieczną.


Motyle tak nam się spodobały, ze w naszych głowach powstają nowe projekty. Tym razem wykorzystaliśmy nowe materiały- długopisy 3D. Z klocków Lego zbudowaliśmy rośliny łąkowe, na których przysiadły nowe motyle.



Zaprojektowaliśmy ogród marzeń w otoczeniu przyrody, ogród z basenami służący odpoczynkowi i wspaniałej zabawie. W ogrodzie chętnie przesiadują kolorowe motyle wabione mnóstwem bajecznych kwiatów. Zabawę uzupełnia piękny kolorowy młyn z obrotowymi śmigłami.


Poznaliśmy prace mistrza dziwnych portretów  Giuseppe Arcimboldo . Na zajęciach komputerowych stworzyliśmy piękne portrety motyli na wzór portretów sławnego malarza. 



Rezultaty pracy projektowej wszystkich partnerów

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

List z Afryki

Przyszła wiosenka a z nią... Cel: potrafię opisać i narysować wygląd ptaka wracającego zza morza NaCoBeZu: rozpoznaję i nazywam wiosenne kwiaty, zwiastuny wiosny, rozwiązuję zagadki o polskich ptakach, czytam wiersz z podziałem na role, układam i zapisuję opis bociana. Nazwij kwiaty, które witają wiosnę: Wiosenne kwiaty Posłuchaj i odgadnij , który ptak jest rozwiązaniem zagadki. Obejrzyj film o bocianach i zapamiętaj o nich jak najwięcej szczegółów. Posłuchaj odgłosu, który wydaje bocian  Przeczytaj wiersz w podręczniku na str. 43  z podziałem na role. Pokaż ruchem, co robi człowiek, zwierzę, roślina na wiosnę- kalambury. Zobacz, jak można opisać wygląd bociana: ćwiczenia str. 28-29 .  Opisz i narysuj bociana w zeszycie.  Wstęp zawiera informacje na temat: co opisujesz (nazwa ptaka, skąd pochodzi) Rozwinięcie zawiera informacje na temat: wyglądu zewnętrznego, zachowań, sposobu odżywiania, poruszania się. Zakończenie zawiera informacje na temat: Twojego stosunku do zwierzęcia.   

Detektywistyczne zagadki

 Rozwiązujemy zagadki z Detektywem Pozytywką Grzegorz Kasdepke to autor pełnych humoru książek dla dzieci i młodzieży, napisał ich ponad 60. Zajmuje się również pisaniem artykułów dla dorosłych, a także scenariuszy do seriali i programów telewizyjnych. Przez wiele lat był redaktorem naczelnym czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”. Za swoją twórczość otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Jest Kawalerem Orderu Uśmiechu   spotkanie z autorem Jakie znamy książki Grzegorza Kasdepki? m.in.: Wakacje Potworaka Skąd się wziął pomysł na detektywa Pozytywkę? Grzegorz Kasdepke zdradza tajemnice   Grzegorz Kasdepke wydał całą serię książek o detektywie Pozytywce. Napisz tytuły książek w sposób chronologiczny, czyli od najwcześniejszych do najpóźniejszych wydań. Detektyw Pozytywka  Nasza Księgarnia 2005 Wakacje detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2011 Pamiątki detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2007 Nowe kłopoty detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2006 Tajemnicze zniknięcie detektywa Pozytywki  Nasz

Nowy Rok Szkolny

  Już wrzesień, czas do szkoły! Wspomnimy zabawy i wakacyjne beztroski, powitamy kolegów i koleżanki z wioski. Zapraszamy do pierwszej klasy- tutaj czekają cię przygody,  nowe przyjaźnie i nowe wyzwania w pogody i niepogody. Ale nie martw się, bo to też może być zabawa- Jeśli będziesz ciekawy, pracowity i odważny To na pewno osiągniesz sukces i .. niejedno zmartwienie zamienisz w zadowolenie! Jesteśmy zespołem, razem damy radę! Stworzymy wspaniałą, wesołą gromadę. Życzę ci szczęśliwego i owocnego roku szkolnego! Jestem Waszą nową Panią.   Mam na imię Iwona.  Bardzo lubię poznawać świat, wędrować po górach, zwiedzać nowe miejsca.  Jestem wielką entuzjastką i orędowniczką ochrony otaczającej nas natury. Powitanie autorstwa Iwona Pawłowska 🎵🎸 Dzień dobry 👌🎵 W mojej szkole 1. Pierwszy dzwonek dziś zadzwonił,  w pierwszej klasie jestem już.  W mojej szkole jest wesoło,  mam przyjaciół chyba stu. Ref.: Czytam, liczę, recytuję,  piszę, tańczę, koloruję.  Tak mi w szkole mija cza