Jak nauczyć małego ucznia regularnej praktyki i systematycznego podejście do nauki ortografii?
Nauka poprawnej pod względem ortograficznym pisowni wyrazów wymaga motywacji i zaangażowania najmłodszych uczniów. Skutecznym narzędziem w nauce ortografii są gry ortograficzne. Ich dodatkowym atutem jest najczęściej praca w grupie, która rozwija umiejętności takie jak empatia, umiejętność rozwiązywania konfliktów, negocjacje i aktywne słuchanie. Przedstawię pomysł na zgadywankę połączoną z kreatywnym pisaniem.
KIEDY PISZEMY H? KIEDY PISZEMY CH?
- Dzieci pracują w grupach, kolejno czytają zagadki, rozwiązują je a odgadnięte hasło zapisują na kartce papieru.
- Ze zbioru wyrazów układają i zapisują zdania.
- Na koniec przydzielamy punkty za liczbę odgadniętych wyrazów oraz liczbę wyrazów użytych w zdaniach.
👀👉 Gry są atrakcyjne i zabawne. Dzieci chętnie uczestniczą w grach, co zwiększa ich motywację do nauki.
👀👉Gry wymagają zapamiętywania zasad, słów i wyjątków ortograficznych, pomagają utrwalać wiedzę.
👀👉Gry ortograficzne wymagają rozwiązywania problemów, układania słów czy odgadywania wyrazów. To rozwija kreatywność i logiczne myślenie u dzieci.
👀👉 Gry pozwalają na stosowanie wiedzy ortograficznej w praktyce.
👀👉 Kojarzą się dzieciom z zabawą, co powoduje przyjemne odczucia.
Przykładem gry ortograficznej dla najmłodszych uczniów są wyścigi ortograficzne, wykreślanki czy gra w “wisielca” z wyrazami o różnym stopniu trudności ortograficznej. Warto wykorzystywać te metody zarówno w szkole, jak i w domu, aby rozwijać umiejętności pisania poprawnych słów i sprawić, że nauka ortografii będzie przyjemna i efektywna.
Komentarze
Prześlij komentarz