Przejdź do głównej zawartości

Mierzymy

📏🎈  Mierzymy i bawimy się - nowe przygody! 📏🎈

Czy podczas nauki mierzenia można nauczyć się ciekawych rzeczy?

Jakie warunki muszą być spełnione, aby najmłodsi adepci nauki mierzenia mogli doświadczać, jak porównywać długości, wysokości, szerokości różnych przedmiotów, jak używać różnych narzędzi do mierzenia, a nawet jak tworzyć własne miary? 

  • Dzieci muszą mieć dostęp do różnych przedmiotów o różnych kształtach i rozmiarach, które mogą swobodnie manipulować, porównywać i układać.
  • Dzieci muszą mieć możliwość eksperymentowania, szacowania, przewidywania i dokonywania pomiarów w różnych sytuacjach i kontekstach.
  • Dzieci muszą mieć możliwość wyrażania i uzasadniania swoich obserwacji, wniosków i rozwiązań, np. poprzez rysowanie, opowiadanie, pisanie, liczenie.
  • Dzieci muszą mieć możliwość otrzymywania informacji zwrotnej, wsparcia i zachęty od nauczyciela, rodzica lub innych dzieci.

Jakiego typu zadania matematyczne związanych z mierzeniem długości zaangażują małych uczniów? Mogą być to aktywności typu:

  1. Mierzenie przedmiotów (ławki, krzesła, tornistra itd.) we własnym domu, w klasie za pomocą dłoni, palców, stóp, kroków itp. 
  2. Porównywanie długości za pomocą linijek z kolorowych kartoników. 

  3. Gra planszowa z miarkami: "Ścieżka długości"- Rozpoczynający grę rzuca kostką na linii startu, odmierza i rysuje linię długości tylu cm, ile wyrzucił na kostce lub koloruje tyle kratek na kartce w kratkę. Wygrywa ten gracz, który narysuje  najdłuższą linię po pięciu rzutach. 
  4. Tworzenie linijek lub miar.
  5. Rozwiązywanie zadań problemowych:
    1. Karol chce kupić nowy dywan do swojego pokoju. Jego pokój ma 2 metry długości i 3 metry szerokości. Jakiego rozmiaru dywan powinien kupić Karol?
    2. Marysia chce ozdobić serwetkę dla mamy. Serwetka ma 8 cm długości i 5 cm szerokości. Jakiej długości musi być ozdobny sznurek do serwetki?

Zajęcia mogą być pełne zabawy, eksperymentów i zagadek. Dzieci otrzymają okazje do rozwijania wyobraźni, logicznego myślenia i kreatywności. Okazuje się, że mierzenie to nie tylko cyferki, ale także przygoda!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Detektywistyczne zagadki

 Rozwiązujemy zagadki z Detektywem Pozytywką Grzegorz Kasdepke to autor pełnych humoru książek dla dzieci i młodzieży, napisał ich ponad 60. Zajmuje się również pisaniem artykułów dla dorosłych, a także scenariuszy do seriali i programów telewizyjnych. Przez wiele lat był redaktorem naczelnym czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”. Za swoją twórczość otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Jest Kawalerem Orderu Uśmiechu   spotkanie z autorem Jakie znamy książki Grzegorza Kasdepki? m.in.: Wakacje Potworaka Skąd się wziął pomysł na detektywa Pozytywkę? Grzegorz Kasdepke zdradza tajemnice   Grzegorz Kasdepke wydał całą serię książek o detektywie Pozytywce. Napisz tytuły książek w sposób chronologiczny, czyli od najwcześniejszych do najpóźniejszych wydań. Detektyw Pozytywka  Nasza Księgarnia 2005 Wakacje detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2011 Pamiątki detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2007 Nowe kłopoty detektywa Pozytywki Nasza Księgarnia 2006 Tajemnicze zniknięcie d...

Europejski Tydzień Kodowania

  EU Code Week,  czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób. EU Code Week to inicjatywa zapoczątkowana w 2013 r. przez grupę ambitnych wolontariuszy, programistów, koderów, nauczycieli i przedsiębiorców – osób, które uznały za konieczne, aby europejska opinia publiczna posiadała podstawową wiedzę na temat kodowania. Do 2017 r. inicjatywa rozprzestrzeniła się na cały kontynent, a w 2018 r. Komisja Europejska poparła inicjatywę w ramach Planu działań na rzecz edukacji cyfrowej, zachęcając wszystkie szkoły w Europie do udziału. W zeszłym roku ruch dotarł do 4,2 miliona uczestników w ponad 80 krajach na całym świecie, co doprowadziło nas do tego dnia. W tym roku Code Week odbędzie się od 10 do 25 października, a jego celem jest dotarcie do połowy wszystkich szkół w Europie, Mapa Europe Code Week Nasze wydarzenia: Odkoduj obraz- wspólnymi siłami tworzymy ruchomy obraz...

Planeta Zdrowia

 Planeta zdrowia. Dlaczego nasze kości są twarde? to projekt edukacyjny Uniwersytetu Dzieci przeznaczony dla uczniów klas 1-3. Uczniowie wyruszą w podróż na Planetę zdrowia, podczas której odkryją, jak dbać o swoje zdrowie i czuć się świetnie na co dzień.  🍎 W czasie zajęć uczniowie: 🍎🍞  nauczą się czytać etykiety produktów i komponować wartościowe posiłki 🍎🍞 sprawdzą, jak działa układ oddechowy, jak bakterie niszczą zęby oraz jak kształt buta wpływa na stopy i samopoczucie 🏃🏄 p oprzez wiele zabaw ruchowych i ćwiczeń fizycznych nie tylko poprawią koordynację, ale także dowiedzą się, jak organizm broni się przed wirusami, jak walczą bakterie i po co nam kości 🏃🏄 uczniowie będą m.in. chodzić boso, biegać, rozciągać się czy rzucać piłką w dal 💓🆘będą uczyć się udzielania pierwszej pomocy   🍎🍞  Na początek: Co wiem na temat zdrowego odżywiania się? 💓💓  Jakich witamin potrzebuje organizm? 🍎🍞  Zagadki : warzywa  🍎🍞  Zdrowe czy nie...