Kiedy jestem przyjacielem?
Co trzeba robić, aby być dobrym przyjacielem?
Cel: rozumiem wartość przyjaźni
NaCoBeZu:
- wypowiadam się na temat tekstu "Odkrycie",
- rozwiązuję krzyżówkę i zapisuję ukryty za szyfrem przekaz,
- podaję przysłowia na temat przyjaźni,
- układam hasła w kolejności alfabetycznej.
- Posłuchaj uważnie tekstu ze str. 46 w podręczniku.
- Odpowiedz na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu.
- Rozwiąż rebusy i zapisz rozwiązania w zeszycie OK.
- W jaki sposób szukamy książek w bibliotece? Zaznacz kolejność okładek książek wg tytułów- ćwiczenia str. 31.
- Ułóż imiona w kolejności alfabetycznej.
6. Rozwiąż krzyżówkę na str. 32 a następnie zadania w podręczniku na str. 50. Zapisz odszyfrowane zdanie.
7. Co to znaczy?
- Kto przyjaciela znalazł, skarb znalazł.
- Lepszy przyjaciel w potrzebie , niż pieniądze w garści.
- Przyjaciela trudno znaleźć, ale szybko go można stracić.
8. Co lub kto może zostać skarbem i dlaczego?
9. Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem zaczarowanego klucza, który otwiera tajemniczą skrzynię. Narysuj mapę, jak dotrzeć do skarbu, dodaj wskazówki lub podpowiedzi, jakiego typu ukryłeś skarb.
Komentarze
Prześlij komentarz