Co, jak i dlaczego?
Cel: szukam wskazówek i wyciągam wnioski, poznaję czasowniki
NaCoBeZu:
- wykonuję doświadczenia i je opisuję,
- wiem, jak powstaje skażenie wody zanieczyszczeniami, dlaczego należy dbać o przyrodę,
- opisuję wykonywane przez siebie czynności,
- wiem, co to jest czasownik.
- Wypisz w ciągu minuty jak najwięcej nazw rzeczy znajdujących się po lewej i po prawej stronie- podręcznik str. 49.
- Przypomnij sobie, co rozpuszcza się a co nie rozpuszcza się w wodzie.
- Wykonaj doświadczenia:
- z wodą, olejem i barwnikiem spożywczym,
- z wodą i plasteliną
- Zapisz własne obserwacje i wyciągnij wnioski: co się stało, dlaczego?
- Zastanów się, jak to, co można zauważyć, wpływa na zwierzęta i rośliny wodne każdego dnia oraz podczas katastrofy ekologicznej. Dlaczego tak się dzieje?
- Narysuj i podpisz słowa oznaczające czynności wykonane w czasie doświadczeń, wypisz nazwy czynności zwierząt i roślin wodnych.
- Wykonaj ćwiczenie 1 ze str. 27
- Rozwiąż zadania w ćwiczeniach na str. 35. Zastanów się, dlaczego temat higieny człowieka łączy się z czystością wody?
- Dokończ i zapisz w zeszycie zdania:
- Chciałabym/ chciałbym, aby w moim świecie ...
- Niepokoję się o los mieszkańców wód, ponieważ
- Gdybym spotkał ważną osobistość to ...
Swoje obserwacje i wnioski pokaż w lino/ TUTAJ
Komentarze
Prześlij komentarz