Cel: rozumiem, dlaczego należy dbać o drzewa
NaCoBeZu:
- potrafię opowiedzieć sposób produkcji papieru,
- wymieniam sposoby oszczędzania i marnotrawstwa papieru,
- tworzę rodzinę wyrazów,
- wiem, co to znaczy: Nauka nie poszła w las, Nie było nas, był las, nie będzie nas, będzie las.
- Przeczytaj tekst pt. "Fruwające drzewko"
- Oceń zachowanie chłopców- jaką masz dla nich radę?
- Obejrzyj film a następnie wykorzystując ilustrację w podręczniku na str.55 opowiedz, jak powstaje papier.
4. Wykonaj zadania w ćwiczeniach na str. 36-37.
5. Ułóż i zapisz rodzinę wyrazu: drzewo. Co zauważyłeś/zauważyłaś?
6. Napisz swoje pomysły na ratowanie rosnących drzew.
7. Sprawdź, w jaki sposób można dowiedzieć się, jak długo rosło drzewo: wykonaj zadania w Matematyce na str.23
8. Zobacz, jak ponownie można odzyskać papier domowym sposobem.
9. Wykorzystaj ponownie materiały, które masz dostępne w domu: pudełko, wytłaczankę, podstawkę lub plastikową butelkę oraz materiał przyrodniczy, który znajdziesz na podwórku lub w ogródku. Wykorzystaj farby, plastelinę lub kolorowe zakrętki i zaprojektuj podwodny las.
Swój pomysł z ponownym wykorzystaniem papieru i materiału roślinnego pokaż w lino "Jak oszczędzam las?" TUTAJ
Qiuver
Komentarze
Prześlij komentarz