Cel: trenuję różne sposoby zapisu godzin.
NaCoBeZu:
- Odczytuję i zapisuje godzinę, jaką wskazuje zegar tarczowy ze znakami arabskimi i rzymskimi,
- Odczytuję i zapisuję godzinę, jaką wskazuje zegar elektroniczny, uwzględniając system 24-godzinny,
- opowiadam o różnych sposobach zapisu godzin w różnych krajach.
- Co napędza wskazówki zegara?
- Czym mierzymy czas?
- Napisz nazwy, albo narysuj wszystkie znane Ci urządzenia, które można wykorzystać do mierzenia czasu.
- Uporządkuj jednostki używane do odmierzania czasu od najkrótszej do najdłuższej: sekunda, rok, godzina, minuta, wiek, miesiąc, dzień, tydzień
- Jak odczytać czas? prezentacja
- Czas na świecie Interaktywna mapa
Jak można dostarczyć energii w zegarze mechanicznym? Po co zegarowi wahadło? Co możemy zrobić, jeśli zegar się spóźnia?
W filmie występuje Władysław Zaorski, który od czterdziestu lat pracuje w zakładzie zegarmistrzowskim specjalizującym się w naprawie zegarów zabytkowych i odpowie nam na pytania.
Uczniowie pierwszej klasy ze Szkoły Podstawowej w Rostarzewie zmierzyli się z zadaniami dotyczącymi odczytywania czasu na różnych zegarach. Dotąd rozpoznawali pełne godziny i pół godziny, ustawiali je na zegarach ćwiczeniowych.
Temat scenariusza "Jak odczytać czas?" był dla pierwszaków bardzo ciekawy, ale też trudny. Odczytywanie a zwłaszcza ustawianie godzin na zegarze sprawia im kłopoty wówczas, gdy należy określić ile minut minęło lub brakuje do pełnej godziny po lewej i prawej stronie zegara. mimo trudności uczniowie próbowali dzielnie stawić im czoło. Bardzo dobrze radzą sobie z odczytywaniem godzin. Ćwiczenia w opanowaniu określania minut po godzinie i przed godziną pomogą w dalszym rozpoznawaniu czasu na zegarach.
Największe zaskoczenie ale również zainteresowanie wywołało odkrycie różnicy czasu pomiędzy Tokio i Nowym Jorkiem.
Komentarze
Prześlij komentarz