Cel: wymieniam różne sposoby mierzenia czasu.
NaCoBeZu:
- tłumaczę działanie klepsydry, zegara wodnego, zegara słonecznego,
- wykonuję proste obliczenia matematyczne,
- rozwiązuję zadania z treścią,
- trenuję umiejętność wyciągania wniosków i analizuję dostrzegane zjawiska.
Wyobraź sobie, że budzisz się rano, a na świecie nie istnieją zegary...
- Jak możesz ustalić, o której godzinie należy wyjść z domu, żeby zdążyć do szkoły?
- Jak zmierzysz długość trwania lekcji?
Muzeum w Jędrzejowie
- Sprawdź, jak działa zegar słoneczny wykorzystując do tego celu wysoki przedmiot i latarkę.
- Skonstruuj wahadło:
- za pomocą stopera sprawdź, ile trwa ruch wahadła,
- ile ruchów wahadła trwa zrobienie 7 przysiadów,
- ile ruchów wahadła trwa zrobienie 10 pajacyków,
- Zapisz wyniki obliczeń w Zeszycie OK.
- Policz i odpowiedz na pytania:
- Jeżeli jeden ruch wahadła trwał x sekund, a zrobienie 7 przysiadów to x ruchów wahadła -ile sekund trwało zrobienie 7 przysiadów?
- Jeżeli jeden ruch wahadła trwał x sekund, a zrobienie 10 pajacyków to x ruchów wahadła - ile sekund trwało zrobienie 10 pajacyków?
5. Skonstruuj własną klepsydrę i zegar wodny wg instrukcji: zegar wodny
Komentarze
Prześlij komentarz