Żyjemy w świecie, w którym wiedza jest dynamiczna i stale ewoluuje. W obecnych czasach nauka oparta na zapamiętywaniu materiału i odtwarzaniu informacji nie wystarcza już młodym ludziom do poruszania się po nowoczesnej sile roboczej.
Kompetencje przyszłości to praca w zespole, innowacyjność, kreatywność, krytyczne myślenie. Czy tak się dzieje? Co stoi na przeszkodzie?
Raport Digital Poland 2024 wskazuje, że nastąpił wzrost znaczenia social mediów.
Według raportu Digital Poland 2023:
- Instagram miało w Polsce 19 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i 9 milionów aktywnych użytkowników dziennie.
- Użytkownicy Snapchata wysyłali ponad 3 miliardy snapów dziennie na całym świecie. Snapchat miał w Polsce 5 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i 2 miliony aktywnych użytkowników dziennie.
- Użytkownicy YouTube na całym świecie codziennie oglądali ponad miliard godzin treści. YouTube miał w Polsce 25 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i 13 milionów aktywnych użytkowników dziennie.
- Istniało w sumie 1.3 miliarda kont na Twitterze, ale tylko 368.4 milionów byli to aktywni użytkownicy. Każdego dnia publikowanych było 500 milionów tweetów.
Źródło: Social Media w Polsce -2023 raport
Raport Digital Poland 2024 wskazuje, że nastąpił jeszcze większy przyrost użytkowników mediów społecznościowych. Raport ze stycznia 2024 r. podaje, że w Polsce korzysta z nich już 69% użytkowników, co stanowi ponad 24 mln dorosłych użytkowników.
Jaki wpływ mają media społecznościowe na jego użytkowników?
- aktywnej i umiejętnej konceptualizacji, czyli ujmowania w pojęciach,
- wykorzystywaniu, analizowaniu i syntetyzowaniu oraz ocenie informacji uzyskanych od kogoś lub sformułowanych samodzielnie,
- obserwacji, zdobywaniu doświadczeń,
- refleksji, rozumowaniu i komunikacji.
Komentarze
Prześlij komentarz