💧💦💧AKTYWNOŚCI - LISTOPAD
🌊🍶 Właściwości wody, rola wody w przyrodzie WLIN
- Eksperymentowanie z wodą:
- Co pływa, co tonie?
- Eksperyment z wodą, olejem, miodem i płynem do mycia.
- Obserwacja stanów skupienia wody.
- Uczniowie obserwowali i dokumentowali zmiany stanów skupienia wody oraz procesy zachodzące w zamkniętym ekosystemie, aby zrozumieć cykl wodny i jego znaczenie dla roślin. Obserwowali parowanie i skraplanie się wody.
- Uczniowie zauważyli, że woda w woreczku zaczyna parować pod wpływem ciepła, tworząc parę wodną. Zaobserwowali, że para wodna skrapla się na ściankach woreczka, tworząc krople wody.
- Obserwacja naturalnego ekosystemu zamkniętego w słoju:
- Uczniowie zauważyli, że woda w glebie paruje, tworząc parę wodną wewnątrz butli. Mieli okazję zaobserwować, że para wodna skrapla się na ściankach butli, a następnie spływa z powrotem do gleby. Przeprowadzone obserwacje pozwoliły uczniom śledzić, jak rośliny rosną w zamkniętym ekosystemie, korzystając z wody, która krąży w cyklu wodnym.
Skraplanie się wody- wpływ temperatury powietrza na zmiany stanów pogodowych i opady.
Czy obserwacje pogody mogą pomóc uczniom lepiej zrozumieć, jak różne składniki pogody są ze sobą powiązane i jak wpływają na nasze codzienne życie?
Podczas lekcji przyrody uczniowie mieli okazję wcielić się w rolę meteorologów. Zajęcia rozpoczęły się od odczytywania informacji z mapy pogody, co pozwoliło uczniom lepiej zrozumieć, jak interpretować symbole i dane meteorologiczne.
Uczniowie tworzyli prace plastyczne i techniczne, a także oparte o materiał naturalny. Przedstawili w nich wykreowany we własnej interpretacji świat wodny i podwodny oraz piękno otaczającej nas przyrody.
🌊🍶 Projektowanie plakatów
💧🌍 Kroki dla czystej wody 💧💧💧🍶 💧💧💧
Komentarze
Prześlij komentarz