Zeszyt OK to metoda pracy podczas lekcji związana z indywidualnym, nastawionym na samodzielność i odpowiedzialność podejściem do nauki w oparciu o zeszyt i ocenianie kształtujące. Ocenianie kształtujące jest wskazywaniem na to, jak dziecko ma się rozwijać, co ma robić, żeby się rozwijać, w jaki sposób ma dochodzić do celów.
Elementami koniecznymi OK zeszytu są: cele lekcji, kryteria sukcesu, informacja zwrotna, notatka uczniowska i refleksja.
Elementami pożądanymi OK zeszytu są: ocena koleżeńska, samoocena, wpisy i notatki (dla) rodziców, pytania kluczowe.
Zeszyt stanowi własność ucznia – to on decyduje jakie treści w postaci notatki zostaną przez niego zapisane i czy jego zeszyt będzie zawierał rysunki, grafiki, itp.
OK zeszyt nie jest miejscem zapisywania notatek dyktowanych przez nauczyciela. Uczniowie sami dokonują kategoryzacji wiedzy.
- jest uniwersalną pomocą dydaktyczną do nauczania każdego przedmiotu;
- stwarza możliwość wsparcia ucznia w procesie uczenia się nastawionym na indywidualne potrzeby i możliwości;
- OK zeszyt wspiera budowanie partnerstwa w uczeniu się;
- przygotowuje uczniów do brania odpowiedzialności za swój proces edukacyjny skłaniając ich do samodzielnego podejmowania decyzji.
- Kryteria sukcesu
- Ocena koleżeńska
- Mapa myśli, własne notatki
Komentarze
Prześlij komentarz