Cel: poznaję, jakiego koloru jest światło
NaCoBeZu:
- sprawdzam, w jaki sposób powstaje cień, jak się zmienia,
- wykonuję postaci do teatru cieni,
- sprawdzam, jakiego koloru jest światło,
- układam wyrazy ze spółgłoskami miękkimi cie, cia, nie , nia
- poprawnie zapisuję wyrazy ze zmiękczeniami,
- dokładnie określam miejsce zamieszkania szukanej osoby, uzupełniam brakujące liczby.
- Co to jest cień, kiedy powstaje?- przygotuj postaci lub wytnij świąteczne drzewko z kartonu, przyklej do patyczka, oświetl latarką i sprawdź wygląd cienia:
- Przybliż i oddal latarkę od figury, zaobserwuj cienie,
- Oświetl pustą szklankę oraz szklankę z wodą
- Odpowiedz na pytanie: kiedy powstaje cień, a kiedy go nie ma.
- Jaki kolor ma światło? Obejrzyj doświadczenie.
- Co się dzieje i dlaczego?
- Otwórz podręcznik na str. 58, przeczytaj tekst Teatr cieni.
- Zaprojektuj swoje postaci do teatru cieni.
- Zapisz starannie wyrazy z ni: niebo, konie, anioły, koń, cień.
- Przegłoskuj wyrazy i narysuj tyle okienek, ile słyszysz głosek. Oznacz głoski kolorami.
- Odszukaj cień do ozdoby oraz narysuj bombkę własnego pomysłu pasującą do któregoś cienia.
- Samodzielnie napisz po dwa wyrazy rozpoczynające się od sylab:
- -cia, -cie, -ciu,
- -nia, -nie, -nio.
- Ułóż wyrazy z rozsypanek literowych.
- Napisz starannie zdania dyktowane przez nauczyciela.
- Fotografię swojego zeszytu z napisanymi przez Ciebie zdaniami do teatrzyku umieść TUTAJ lub prześlij nagranie swojego teatrzyku cieni.
Dla chętnych:
Wykonaj własną zabawkę:
Komentarze
Prześlij komentarz