Kim byli mieszkańcy zamku? Czym się zajmowali?
Cel: poznaję legendy o powstaniu państwa polskiego
NaCoBeZu:
- uważnie słucham czytanych legendarnych opowieści,
- odpowiadam na pytania dotyczące treści legend,
- wiem, czym legenda różni się od bajki,
- starannie piszę literę z, Z w liniaturze,
- samodzielnie piszę wyrazy i zdania z nową literą,
- sprawnie porównuję liczbę elementów zbioru.
- Pomyśl i narysuj, kto mieszkał w zamku i czym się zajmował?
- Jak nazywał się gród założony przez Lecha, a jak gród założony przez Kraka? Posłuchaj, jaki gród zbudował Lech.
- Odpowiedz na pytanie, jak nazywano podwładnych Lecha? Jak myślisz, dlaczego?
- Przeczytaj tekst pt. "Wizyta" oraz "Zamek" w podręczniku na str. 36 - 37.
- Narysuj zamek Kraka, takim jakim go sobie wyobrażasz.
- Napisz starannie litery z, Z, wyrazy, w których jest Z.
- Wymień znaczenia słowa "zamek"? Podaj podobne przykłady.
- Rozwiąż zgadywankę; Wyrazy z głoską "z"
- Dopisz do sylab brakującą sylabę "za" i utwórz wyrazy.
- Posłuchaj Legendy o szewcu Skubie i odpowiedz na pytania:
- Kim był Krak?
- Na jaki pomysł wpadł Skuba?
- Co stałoby się, gdyby Skuba nie uratował mieszkańców Wawelu?
- Kto i co w legendzie jest prawdą a co elementami baśniowymi?
- Policz koraliki na sznurach, wstaw brakujące liczby i znaki, pokoloruj zamek wg podanego kodu: Matematyka str. 58.
O założeniu Poznania
O założeniu Poznania. Poznański Szlak Legend dla Dzieci to projekt skierowany do dzieci w wieku 6-10 lat oraz ich rodziców/opiekunów. Na terenie Starego Miasta wytyczona została trasa kulturowa, która wiodąc po jego placach, ulicach, kościołach i kamienicach prowadzi odbiorcę do miejsc-symboli związanych z poznańskimi legendami.
Legenda o szewcu Skubie:
Głoska "z" w wyrazach:
Komentarze
Prześlij komentarz