Matematyka w zabawie to najlepszy sposób, aby zachęcić dzieci zarówno do wysiłku umysłowego połączonego z nauką, jak i dostarczenia dzieciom wielu pozytywnych bodźców, przeżywania satysfakcji z dobrze wykonanego zadania i poczucia sprawstwa związanego z pozytywną oceną własnych umiejętności. To jednocześnie naturalny sposób na odkrywanie zależności poprzez porównywanie, klasyfikowanie i orientację przestrzenną.
Idealnie do wykonania takiego zadania nadają się różne obrazki oraz figury geometryczne. Dwa dni wcześniej dzieci łączyły ilustracje zabawek w zbiory i porównywały ich liczbę, stopniowo powiększając i pomniejszając liczbę obrazków. Porównywały je pomiędzy sobą: o dwa więcej, o trzy mniej itp.
Dzisiaj z okazji EU Code Week tworzyliśmy roboty i ich środowisko, czyli pojazdy, domy , drogi. Po wykonaniu zadania dzieci mogły się przekonać, że każdy wykonał je w inny sposób, pomimo że każdy miał do dyspozycji taki sam zestaw figur geometrycznych. Takie doświadczenia dają dzieciom możliwość zauważenia, że jest wiele sposobów wykonania takiego samego zadania.
Na koniec poradziły sobie z o wiele trudniejszym zadaniem- z dyktandem graficznym, które polega na narysowaniu postaci na podstawie opisu słownego. Takie zadanie uczy skupienia uwagi, dokładności i doskonali orientację przestrzenną.
Komentarze
Prześlij komentarz