rys. Danuta Sterna Zeszyt OK to metoda pracy podczas lekcji związana z indywidualnym, nastawionym na samodzielność i odpowiedzialność podejściem do nauki w oparciu o zeszyt i ocenianie kształtujące. Ocenianie kształtujące jest wskazywaniem na to, jak dziecko ma się rozwijać, co ma robić, żeby się rozwijać, w jaki sposób ma dochodzić do celów. Elementami koniecznymi OK zeszytu są: cele lekcji, kryteria sukcesu, informacja zwrotna, notatka uczniowska i refleksja. Elementami pożądanymi OK zeszytu są: ocena koleżeńska, samoocena, wpisy i notatki (dla) rodziców, pytania kluczowe. Zeszyt stanowi własność ucznia – to on decyduje jakie treści w postaci notatki zostaną przez niego zapisane i czy jego zeszyt będzie zawierał rysunki, grafiki, itp. OK zeszyt nie jest miejscem zapisywania notatek dyktowanych przez nauczyciela. Uczniowie sami dokonują kategoryzacji wiedzy. Korzyści: jest uniwersalną pomocą dydaktyczną do nauczania każdego przedmiotu; stwarza możliwość wsparcia ucznia w procesi