Przejdź do głównej zawartości

Posty

Moja Ojczyzna

  Cel: potrafię wyjaśnić znaczenie świąt majowych NaCoBeZu: rozpoznaję godło, barwy, hymn narodowy zachowuję się godnie i z szacunkiem podczas śpiewanie i słuchania hymnu narodowego, wyjaśniam znaczenie kolejnych świat majowych. Zapoznaj się z informacjami na temat znaczenia świąt 1 maja, 2 maja i 3 maja. Rozwiąż kolejne zadania. Przepisz poprawnie do zeszytu 3 zdania o Polsce. Majowe dni

Wiosenne barwy

  Co by było, gdyby zabrakło łąk? Cel: interesuję się światem przyrody i potrafię o nim opowiedzieć. NaCoBeZu: zapisuję określenia pasujące do mieszkańców łąki, układam wyrazy w kolejności alfabetycznej, tworzę liczbę pojedynczą i mnogą do nazw zwierząt i roślin.  Posłuchaj odgłosów łąki, kogo możesz tam usłyszeć? Połącz ilustrację z podpisem nazwy mieszkańca łąki. Zapisz pytania: Jaki? Jaka? Jakie są zwierzęta? Wybierz cztery nazwy zwierząt i dopisz do każdego dwa określenia. Narysuj po lewej stronie 1 kaczeniec, po prawej kilka kaczeńców. Zapisz określenia: liczba pojedyncza - liczba mnoga. Utwórz liczbę pojedynczą i mnogą do wybranych nazw roślin i zwierząt. Rozwiąż krzyżówkę w  Ćwiczeniach zad. 2 na str. 64. Ułóż w kolejności alfabetycznej wyrazy związane z wiosną i zapisz je w zeszycie OK. Zioła  Rośliny łąkowe

Liczymy z pszczołami

  Cel: sprawnie dodaje i odejmuję w zakresie 20 NaCoBeZu: poprawnie wykonuję obliczenia, układam działania pasujące do ilustracji, obliczam dodawanie i odejmowanie stosując ułatwienia. Wykonaj dodawanie i odejmowanie łącząc takie same wyniki w Matematyce na str. 47. Odczytaj nazwy motyli. Odczytaj nazwy wiosennych kwiatów przyklejając naklejkę zgodną z wynikiem obliczeń: zad. 2 str. 46. Przeczytaj wypowiedzi i wskaż te, które są prawdziwe. Napisz działania do rysunku i oblicz.  Sprawdź, czy dobrze liczysz - Pszczółki na łące.

Na łące

  Co można powiedzieć ludziom w imieniu mieszkańców łąk? Cel: potrafię opowiedzieć o życiu łąki NaCoBeZu: wymieniam nazwy ptaków, ssaków, owadów, płazów, które zamieszkują łąkę, potrafię opisać sposób  kamuflażu wybranego zwierzęcia łąkowego, odpowiadam na pytania i zapisuję odpowiedzi. Obejrzyj film i wymień, jakie znasz zwierzęta zamieszkujące łąkę. Postaraj się odszukać, jak najwięcej zwierząt na ilustracji. Powiedz, jakich sposobów używają zwierzęta, aby ukryć swoją obecność. Pokoloruj obrazek wg kodu w Ćwiczeniach na str. 62. Połącz w pętli te zwierzęta, które spotkasz na łące. zad.2 Narysuj w zeszycie łąkę i jej mieszkańców. Podpisz nazwy charakterystycznych zwierząt i roślin. Odpowiedz na pytania i połącz ze sobą pasujące wyrazy - zad. 4 i 5.  Na łące

Liczymy i gramy

Cel: potrafię liczyć po kilka elementów  NaCoBeZu: określam miejsca, na których siądzie pszczoła,  podaję kolejne, następujące po sobie liczby w przód i w tył, układam i rozwiązuję zadania.  Policz pszczółki na obrazkach, zapisz w zeszycie liczbę pszczół i je ze sobą porównaj. Wylosuj liczbę na kostce i posadź pszczoły na kwiatach. Powtórz ćwiczenie 3 razy. Odczytaj i zapisz kolejne liczby w kolejności wzrastającej i malejącej. Ułóż treść zadania do podanego równania. Pamiętaj o zapisaniu pytania. Rozwiąż zadanie koleżanki lub kolegi.

Graj z pszczołami

Czy potrafię dobrze liczyć z pszczołami? Cel: doskonalę liczenie NaCoBeZu: liczę co 3, 4 , 5 w zakresie do 20, dokładnie czytam polecenia, rozwiązuję zadania z treścią. Wykonaj zadania interaktywne. Narysuj obrazek z pszczołami wg wzoru: Code the bees Odszukaj obrazki, które mają tyle samo elementów u i ułóż na ich podstawie równania. Zapisz w zeszycie OK. Swój zakodowany obrazek umieść w Lino Kodowanki

Wehikuł czasu

  Dlaczego mówi się, że czas to pieniądz? Cel: sprawnie posługuje się zegarem NaCoBeZu: poprawnie wskazuję godziny na zegarze, prawidłowo wykonuję obliczenia zegarowe, zapisuję na kilka sposobów tę samą godzinę. Wehikuł czasu Przeczytaj komiks o Zosi i odpowiedz na pytanie: Jak Zosia zachowywała się przed a jak po podróży? Co wpłynęło na zmianę jej postępowania? Ustaw na zegarze podaną godzinę. Połącz te same godziny na różnych zegarach: Matematyka str.43. Zapisz, którą godzinę wskazują zegary. Dorysuj brakujące wskazówki str.44. Rozwiąż zadania tekstowe. Do zadań wykonaj rysunki pomocnicze i zaznacz na nich upływ czasu.