Drugi tydzień stycznia przebiegł nam w iście zimowej atmosferze i zimowych aktywnościach. Rozpoczęliśmy poszukiwaniem odpowiedzi na pytania: Czy każda śnieżynka jest inna? Dlaczego śnieg skrzypi pod nogami?
Dowiedzieliśmy się, w jakich warunkach powstaje śnieg i co śniegiem nie jest. Już wiemy, w jakiej temperaturze powstają największe płatki śniegu i czego potrzebują, aby mogły utworzyć swoje rusztowanie.
Znamy budowę płatków śniegu, posiadają 6 osi symetrii. Są to sześcioramienne gwiazdy, do których przyklejają się kryształki lodu i tworzą kanciaste rogi. Zbudowaliśmy śniegowe gwiazdki z patyczków.
Nasze śnieżynki narysowaliśmy i zakodowaliśmy w zeszytach do matematyki. Zadanie było bardzo trudne, wymagało skupienia, uważności i dokładności. Poznaliśmy nowy sposób kodowania obrazu za pomocą liczby pól koloru niebieskiego i białego.
Jednak najciekawsze zadania czekały na nas w sali komputerowej. Okazało się, ze śnieżynki można wyczarować w programie graficznym.
Wykonaliśmy doświadczenia ze śniegiem i zapisaliśmy własne obserwacje i wnioski z tych doświadczeń.
Komentarze
Prześlij komentarz