"Szukając form pracy z uczniami, które pozwolą im wygrać w konkurencji ze sztuczną inteligencją warto przypatrzyć się zasadom głębokiego uczenia się. Zakłada ono pracę nad rozwojem umiejętności wykorzystywania faktów, przykładów, obserwacji i doświadczeń w celu szybszego oraz pełniejszego rozumienia treści i relacji pojęciowych." Jarosław Kordziński Co wynika ze zmiany metod nauczania? Uczniowie otrzymają możliwość samodzielnego poznawania nowych zagadnień, znaczeń. W toku lekcji w indywidualnym tempie mogą łączyć fakty i zauważać pomiędzy nimi zależności. Mają sposobność nadbudowywania wiedzy i ugruntowywania tego, co już potrafią. Prowadzi to do usystematyzowania posiadanej wiedzy. Wykorzystywanie obserwacji i własnych doświadczeń sprzyja samodzielności, twórczemu myśleniu a w konsekwencji podejmowaniu samodzielnych decyzji i stosowaniu wiedzy w nowych sytuacjach i okolicznościach czyli wykorzystywaniu nowych umiejętności w praktyce. Istnieje siedem umiejętności głęb...