Przejdź do głównej zawartości

Posty

Zwiastuny

  Już przyszła. Zagościła już na dobre- a kto? Oczywiście, wiosna! Po czym ją poznacie? Co robi pan marzec? 👉 Sprawdź tutaj 👀👂 Odgadnij, jaki to zwiastun wiosny 👉 Test obrazkowy 👀👂 Co już wiesz o zwiastunach wiosny? 👉  Sprawdź siebie  👀👂 Czy potrafisz rozpoznać i podzielić ptaki na te, które przetrwały zimę w Polsce i na te, które wracają z zimowisk z ciepłych krajów? 👀👂 Ptaki 👀👂 Przeczytaj wiersze o wiośnie 👉 WIERSZE 👈

Wyprawa po skarb

🐯🐻  Gdzie jest PANAMA?  🐯🐻 👉 Wyprawa po skarb 📹  Dołącz do nagrań:   

Zabawa i ortografia

Jak nauczyć małego ucznia regularnej praktyki i systematycznego podejście do nauki ortografii?  Nauka poprawnej pod względem ortograficznym pisowni wyrazów wymaga motywacji i zaangażowania najmłodszych uczniów. Skutecznym narzędziem w nauce ortografii są gry ortograficzne. Ich dodatkowym atutem jest najczęściej praca w grupie, która rozwija umiejętności takie jak empatia, umiejętność rozwiązywania konfliktów, negocjacje i aktywne słuchanie. Przedstawię pomysł na zgadywankę połączoną z kreatywnym pisaniem. KIEDY PISZEMY H? KIEDY PISZEMY CH? Dzieci pracują w grupach, kolejno czytają zagadki, rozwiązują je a odgadnięte hasło zapisują na kartce papieru.  Ze zbioru wyrazów układają i zapisują zdania. Na koniec przydzielamy punkty za liczbę odgadniętych wyrazów oraz liczbę wyrazów użytych w zdaniach. 👀👉  Gry są atrakcyjne i zabawne. Dzieci chętnie uczestniczą w grach, co zwiększa ich motywację do nauki.   👀👉 Gry wymagają zapamiętywania zasad, słów i wyjątków ortograficznych, pomagają utr

Mierzymy

📏🎈  Mierzymy i bawimy się - nowe przygody! 📏🎈 Czy podczas nauki mierzenia można nauczyć się ciekawych rzeczy? Jakie warunki muszą być spełnione, aby najmłodsi adepci nauki mierzenia mogli doświadczać, jak porównywać długości, wysokości, szerokości różnych przedmiotów, jak używać różnych narzędzi do mierzenia, a nawet jak tworzyć własne miary?  Dzieci muszą mieć dostęp do różnych przedmiotów o różnych kształtach i rozmiarach, które mogą swobodnie manipulować, porównywać i układać. Dzieci muszą mieć możliwość eksperymentowania, szacowania, przewidywania i dokonywania pomiarów w różnych sytuacjach i kontekstach. Dzieci muszą mieć możliwość wyrażania i uzasadniania swoich obserwacji, wniosków i rozwiązań, np. poprzez rysowanie, opowiadanie, pisanie, liczenie. Dzieci muszą mieć możliwość otrzymywania informacji zwrotnej, wsparcia i zachęty od nauczyciela, rodzica lub innych dzieci. Jakiego typu zadania matematyczne związanych z mierzeniem długości zaangażują małych uczniów? Mogą być to

W przestrzeni kosmicznej

  🪐🌟Układ słoneczny to ciekawy i ważny temat do poznania przez dzieci. Jak uczniowie klasy pierwszej wyobrażają sobie układ planetarny? Co już wiedzą na ten temat? Rozpoznają planety Układu Słonecznego, wiedzą, czym jest planeta a czym gwiazda. Potrafią rozpoznać podstawowe gwiazdozbiory i zdają sobie sprawę, dlaczego odkrycie Mikołaja Kopernika zmieniło życie wielu ludzi na Ziemi. Wiedzą, że Słońce, gwiazda dostarczająca energii świetlnej i cieplnej, która umożliwia istnienie życia na Ziemi pełni centralną rolę w Układzie Słonecznym, będąc siłą przyciągającą, która utrzymuje planety i inne obiekty na ich orbitach.   Układ Słoneczny to obok niezwykle ciekawej nauki o naszej galaktyce wdzięczny temat do nauki matematyki oraz rozwijania myślenia, kreatywności, poszerzania słownictwa. Możemy ćwiczyć u małych adeptów nauki logiczne myślenie, cierpliwość, uważność, koncentrację i skupienie. Tangram to zabawa dająca wiele korzyści. Układanie tangramu wymaga od nas, abyśmy z siedmiu prostyc

Co, gdzie , jak

  Zabawy, zgadywanki i łamigłówki Głoska, sylaba czy litera? Układamy po kolei Ułóż wyrazy z h

Pracowity jak

  Ankieta Tańcząca mrówka 🐜 Zobacz przykład skaczącej postaci 🐜 🐜 Narysuj mrówkę 🐜 Pobierz swój obrazek 🐜 Zanimuj mrówkę 👉 Animated drawings 🐜 Dodaj do klasowej kolekcji  TUTAJ