Przejdź do głównej zawartości

Posty

Superbohaterzy

  Naród, który niszczy swoje gleby, niszczy się. Lasy są płucami naszej ziemi, oczyszczają powietrze i dają świeżą siłę naszemu ludowi. - Franklin D. Roosevelt Kiedy ostatnie drzewo zostanie wycięte, a ostatnia ryba zabita, ostatnia rzeka zatruta, zobaczysz, że nie możesz jeść pieniędzy. - John May To, co robimy lasom świata, jest jedynie lustrzanym odbiciem tego, co robimy sobie i sobie nawzajem. - Chris Maser Lasy to miejsce występowania dużego zagęszczenia roślin, w większości w postaci drzew. W Polsce to w głównej mierze bory sosnowe i świerkowe oraz lasy mieszane. To środowiskiem życia wielu organizmów.   5 powodów, dla których potrzebujemy drzew Co nam daje las? 🌲 🌳 Zielone płuca Ziemi-    Buki, klony, akacje są tymi z drzew, które produkują najwięcej tlenu.   Jedna dorosła, 60-letnia sosna produkuje tlen niezbędny do życia 3 osób. 🌳🌴 Zbiornik wody- Korzenie drzew i mchy zatrzymują wodę. Lasy magazynują i filtrują wodę a jednocześnie, w miarę potrzeb oddają ją w postaci pary

Jesienna matematyka

  Rozpoznajemy drzewa liściaste i iglaste 🌲🌳 Jakie to drzewo?  🍁🍂 Jak nazywa się jego owoc?       🍄🌲 Które z grzybów to grzyby jadalne?

Kiedy kochamy

  💓💑👪 Kiedy kogoś kochamy? C zym jest i z czym się kojarzy miłość  oraz jak ją wyrażać i jak o nią dbać. Jak koty okazują miłość innym kotom? Czy istnieją podobieństwa między okazywaniem miłości w świecie kotów i ludzi? Jak koty okazują swoją miłość względem człowieka? Jak człowiek może wyznać miłość kotu? Co to znaczy, że coś jest ciepłe i puchate? Jak to możliwe, że im więcej Ciepłego i Puchatego rozdaje się innym, tym więcej go przybywa? Jak najbliżsi okazują nam miłość, a jak my okazujemy miłość bliskim? Czy to, co robią np. nasi rodzice postrzegamy jako miłość? W jaki sposób to zauważamy na co dzień? Jakie są języki miłości? Malujemy jak Arcimboldo Jesienne zabawy

Co się kryje w lesie

  🌲🐇 Jaka pora dnia jest najlepsza dla mieszkańców lasu? 🌲🐰 Kto jest aktywny w dzień , a kto wybiera nocny tryb życia? Las to skomplikowany mechanizm oparty na zależnościach, w którym każdy element ma swoje miejsce, współpracuje ze sobą i jeśli będziemy uważnie obserwować, opowie nam swoją historię.  🌲🐇 Ile pięter ma las? Jakie warstwy możemy wyróżnić? Czym różnią się między sobą? 🌲🐰 Kto mieszka na parterze, a kto pod samym strychem? Kto komu czyści wycieraczkę? Jakie relacje mają sąsiedzi? Jakie zwierzęta albo rośliny spotkamy w więcej niż jednej warstwie? SPRAWDŹ Jesienny las artystycznie Głosowanie na logo projektu

Tydzień dobrych relacji

  A week of good relationships autorstwa Iwona Pawłowska

Smakowicie

  Przekonać dzieci, że marchewka jest lepsza niż cukierek, a jabłko lepsze niż lizak może nie być łatwe, ale nikt nie powiedział też, że to, co łatwe oznacza zdrowe. Bardzo ważne, byśmy kształtowali nawyki żywieniowe od najwcześniejszych lat, bo przecież od tego zależy przyszła kondycja i zdrowie. Zaproponowałam więc pierwszakom, że wspólnie przyrządzimy soki warzywno-owocowe. Dzieci bardzo lubią takie aktywności i z wielką chęcią przystąpiły do działania. Niektóre z soków zaskoczyły ich smakiem, jednak bardzo pozytywnie. Małym smakoszom dopisywały apetyt i dobry humor.  Wy nie wiecie, a ja wiem, co dzień witaminy jem. I w owocach i w warzywach, Każda się w nich sprytnie skrywa. Choć to taka odrobinka, ta malutka witaminka. Zdrowia naszego zawsze pilnuje i naszym wzrostem dobrze kieruje, bo gdy witaminy ochoczo jemy, zdrowo i pięknie rośniemy

Nasz Code Week 2023

  Tegoroczny Code Week dobiegł końca.  Dołączyliśmy do miliona organizatorów i uczestników. 🔅🔓    📶📡  Jakie korzyści kodowanie przynosi uczniom?      📶📡 Jak na tym zyskają nauczyciele? W erze cyfrowej program nauczania informatyki powinien obejmować podstawy kodowania oraz rozwój kluczowych kompetencji związanych z myśleniem obliczeniowym, takich jak rozwiązywanie problemów, współpraca i umiejętności analityczne. Zainspirowaliśmy się działaniami Europejskiego Tygodnia Kodowania i przyłączyliśmy do  rozwijania własnych umiejętności kodowania, myślenia obliczeniowego,  by rozwijać nowe pomysły i wraz z innymi przyczyniać się do wprowadzania innowacji na przyszłość. Najmłodsi uczniowie rozpoczęli naukę kodowania od odszukania zakodowanych jesiennych ilustracji, układania sudoku oraz układania kolorowych kubków z zamianą kolorów i kierunków. Uczniowie klas czwartych i piątych wykorzystywali kody w grze "Cody Roby Złap robota". Uczniowie  współpracowali i współzawodniczyli.