Przejdź do głównej zawartości

Posty

Dot&Me

 Już wkrótce jak co roku 15 września obchodzić będziemy Międzynarodowy Dzień Kropki. Historię Vashti i jej kropki zna coraz więcej uczniów. Sprawmy, by następni  dostrzegli wielką siłę w nich samych oraz jak wiele mogą czerpać od swoich mogą i koleżanek. Świętować będziemy nie tylko Dzień Kropki, ale cały Tydzień Kreatywności od 12 do 18 września.  Projekt Dot&Me przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku 4-18 lat. Głównym celem projektu jest pokazanie, że każdy może być kreatywnym, zwykła kropka może być początkiem twórczości. Wspólnie odkryjmy, że świadome łączenie kropek i budowanie relacji to świetna zabawa. Głównym celem projektu jest pokazanie, że każdy może być kreatywny i że prosta kropka może sprawić, że odkryjesz w sobie niezwykłe pokłady twórczej inwencji. 

Zeszyt OK

rys. Danuta Sterna Zeszyt OK to metoda pracy podczas lekcji związana z indywidualnym, nastawionym na samodzielność i odpowiedzialność  podejściem do nauki w oparciu o zeszyt i ocenianie kształtujące. Ocenianie kształtujące jest wskazywaniem na to, jak dziecko ma się rozwijać, co ma robić, żeby się rozwijać, w jaki sposób ma dochodzić do celów. Elementami koniecznymi OK zeszytu są: cele lekcji, kryteria sukcesu, informacja zwrotna, notatka uczniowska i refleksja. Elementami pożądanymi OK zeszytu są: ocena koleżeńska, samoocena, wpisy i notatki (dla) rodziców, pytania kluczowe.  Zeszyt stanowi własność ucznia – to on decyduje jakie treści w postaci notatki zostaną przez niego zapisane i czy jego zeszyt będzie zawierał rysunki, grafiki, itp.  OK zeszyt nie jest miejscem zapisywania notatek dyktowanych przez nauczyciela. Uczniowie sami dokonują kategoryzacji wiedzy.    Korzyści: jest uniwersalną pomocą dydaktyczną do nauczania każdego przedmiotu; stwarza możliwość wsparcia ucznia w procesi

Bezpieczni w sieci

  Jak rodzice mogą tworzyć bezpieczne środowisko pracy z Internetem i eliminować zagrożenia wynikające z korzystania przez dzieci z Internetu? Warto przeczytać  👉 Rodzinny przewodnik po cyfrowym świecie

Wakacyjne przygody

  "Każdy lubi czuć ten stan Gdy beztrosko życie mija Spędzać gdzieś na plaży czas Nie mieć żadnych spraw Słońca blask i wody szum Ubrań prawie nie nosimy Lato daje nam ten luz Budzi nas ze snu.." Jak spędzamy wakacyjny czas? Jaka przygoda czeka nas?  Jakie miejsca odwiedzimy? Co nowego zobaczymy? Co zabierzemy ze sobą we wspomnieniach? Podziel się z nami swoją wakacyjną przygodą  👉 NASZE WAKACYJNE PRZYGODY Wakacyjny kolaż

Ahoj przygodo

 Jak było na wycieczce? Na pewno nikt się nudził. Pogoda trochę pokrzyżowała plany, ale za to humory dopisały.

Skrzydła życia

Pollinator Week to coroczne święto na rzecz zdrowia zapylaczy, które zostało zainicjowane i jest zarządzane przez Partnerstwo Zapylające Co najmniej 30 proc. żywności, którą na co dzień spożywamy, zawdzięczamy pszczołom i innym owadom zapylającym. W Polsce dzicy zapylacze mieszkają głównie w ziemi, ale lubią także gniazdować w zboczach skarp, poszyciach dachowych, elewacjach starych budynków. To nie tylko pszczoły. Rozpościeramy skrzydła i lecimy na Tydzień Zapylaczy z tymi wykwintnymi motylami ze Starego Świata, które cieszą się łykiem nektaru. Wspaniały jaskółczy ogon jest mile widziany w każdym ogrodzie, zarówno ze względu na jego piękno, jak i zdolność do przenoszenia pyłku z kwiatu na kwiat. Istnieje ponad 550 motyli jaskółczych ogonów, a ich nazwa pochodzi od rozwidlonego wyglądu ich tylnych skrzydeł, co można zobaczyć, gdy motyl odpoczywa z rozłożonymi skrzydłami. Około trzy czwarte wszystkich gatunków roślin kwitnących potrzebuje pomocy zwierząt, aby przenieść swoje ciężkie zia

Oddać uczniom w ich ręce uczenie się

  rys. Danuta Sterna Strategia V . OK czyli  Wspomaganie uczniów, by stali się autorami procesu własnego uczenia się. Jak wspomagać uczniów w procesie samodzielnego uczenia się? W jaki sposób zachęcać i pokazywać uczniom ich postępy w procesie uczenia się? Najlepiej, jeśli uczniowie sami zbierają dowody na swoje uczenie się.  Danuta Sterna Samokontrolę procesu uczenia się można ułatwić uczniom w kilku krokach: zapewnić im poczucie bezpieczeństwa, dać możliwość popełniania błędu, budować relacje z uczniami, dawać jasne oczekiwania, przekazywać informacje zwrotne, pobudzać uczniów do refleksji, wspomagać się w uczeniu zeszytem OK, umożliwić wybór, wzmacniać samodzielność w uczeniu się, dać uczniom możliwość odmowy. Nauczyciele mogą pokazywać uczniom, jak uczyć się i zachęcać ich do tego. W ten sposób mogą budować relacje z uczniami i być partnerem, towarzyszyć im w drodze procesu uczenia się. Określając i wyjaśniając uczniom cele uczenia się i kryteria sukcesu pomagają uczniom zrozumieć