Przejdź do głównej zawartości

Posty

Szlakiem legendy

Kim byli mieszkańcy zamku? Czym się zajmowali?  Cel: poznaję legendy o powstaniu państwa polskiego NaCoBeZu: uważnie słucham czytanych legendarnych opowieści, odpowiadam na pytania dotyczące treści legend, wiem, czym legenda różni się od bajki, starannie piszę literę z, Z w liniaturze, samodzielnie piszę wyrazy i zdania z nową literą, sprawnie porównuję liczbę elementów zbioru. Pomyśl i narysuj, kto mieszkał w zamku i czym się zajmował? Jak nazywał się gród założony przez Lecha, a jak gród założony przez Kraka? Posłuchaj, jaki gród zbudował Lech. Odpowiedz na pytanie, jak nazywano podwładnych Lecha? Jak myślisz, dlaczego? Przeczytaj tekst pt. "Wizyta" oraz "Zamek" w podręczniku na str. 36 - 37. Narysuj zamek Kraka, takim jakim go sobie wyobrażasz.  Napisz starannie litery z,  Z, wyrazy, w których jest Z.  Wymień znaczenia słowa "zamek"? Podaj podobne przykłady. Rozwiąż zgadywankę; Wyrazy z głoską "z"  Dopisz do sylab brakującą sylabę "za&quo

Zaczynamy odliczanie

  Zaczynamy świąteczne odliczanie :)  Zapraszam Was do zabawy i odliczania, ile dni pozostało do świąt Bożego Narodzenia? Codziennie znajdziesz w kalendarzu jedno zadanie do rozwiązania. Miłej zabawy:)

Smoki na zakupach

  Czy ludzie mogą obejść się bez monet? Cel: potrafię samodzielnie zapłacić za zakupy NaCoBeZu Znam wartości monet, Potrafię przeliczać wartość monet, Obliczam, jakimi monetami mogę płacić za zakupy.   Sprawdź, jakie monety występują w Polsce, a jakich nie ma. W której skarbonce znajdują się największe oszczędności? Smok Jakub i smok Bartek wybrali się do sklepu. Kupili banany, jabłka i olej. Ile zapłacili za zakupy? Smok Jakub chce kupić słodycze. Czy może dokonać zakupu, jeśli ma 10 zł? Smok Bartek odkłada po 1 zł do skarbonki od poniedziałku do piątku. Po jakim czasie nazbiera 10 zł, 15 zł, 20 zł?  Masz 8zł, 9 zł, 10 zł. Wskaż, co możesz kupić bez wydawania reszty. Jakimi monetami zapłacisz? Podaj kilka możliwości zapłaty za te same zakupy różnymi monetami. Dla chętnych: Rozwiąż labirynt i połącz działanie z wynikiem:

Zdrowe śniadanko

  Cel: przyrządzam zdrowe potrawy NaCoBeZu: poznaję przepisy na zdrowe śniadanie, wybieram przepis i zapisuje składniki do jego wykonania, przyrządzam propozycję drugiego śniadania.   Propozycje do wykonania drugiego śniadania: Parówkowe wariacje TUTAJ Przepis na świąteczne jajko w grzance:  TUTAJ Warzywna kolejka TUTAJ Twoje samodzielnie przygotowane zdrowe śniadanko wstaw TUTAJ

Liczę z dinozaurem

  Cel: doskonalę liczenie NaCoBeZU: umiem dodawać i odejmować w zakresie 8, układam dywanik liczby 8, wykonuję i sprawnie obliczam działania, zaznaczam na osi liczbowej liczby o 2, 3 mniejsze i większe. Zdania na rozgrzewkę. Która odpowiedź jest prawidłowa? Oblicz, ile zostało? Zapisz działania zgodnie z ilustracją Matematyka str. 56. Ułóż dywanik dla liczby 8 z kolorowych liczb. Podaj przykłady.  Zaznacz na osi liczbowej liczbę 8, Zastanów się:  Jakie liczby będą mniejsze od 8  o 1, ponownie o 1 itd. Zaznacz te liczby na osi. Ile ich jest?  Jakie liczby będą mniejsze od 8  o 2, ponownie o 2 itd. Zaznacz te liczby na osi. Ile ich jest? Wykonaj zadania w Matematyce str. 57. Zapisz Twoje propozycje działań na odejmowanie, tak aby wynik był liczbą 8 TUTAJ Dla chętnych:

Dinozaurze śniadanie

  Cel: podpisuję ilustracje zdaniami NaCoBeZu: bezbłędnie piszę zdanie z poznanymi literami, słucham komiksu i opowiadam przygodę kury Czubatki, układam nowe wyrazy z podanych sylab, rozwiązuję zagadki ze smokiem. Przeczytaj tekst Biwak w podręczniku na str. 30. Wymień przedmioty i zabawy smoków, zwłaszcza te, na literę j. Wypisz do zeszytu słowa, w których schowały się litery j, J. Dopisz sylaby i odczytaj imiona, napisz zdania- ćwiczenia str. 66. Jakie jest J? Pomyśl i narysuj odpowiedź. Ułóż zdanie ze słowami zaczynającymi się na j. Posłuchaj komiksu pt. Jako niespodzianka.  Co przytrafiło się kurce Czubatce? Co jadł mały smok? W jaki sposób smok pomagał gospodyni i dlaczego? Zapoznaj się z ciekawostkami dotyczącymi jadłospisu dinozaurów: 8. Rozwiąż zagadki na stronie 34 podręcznika. 9. Wymyśl własną historyjkę o małym smoku Jakubie i opowiedz ją tak, jakby przytrafiła się Tobie. Dla chętnych:

Jajko niespodzianka

Cel: przeliczam do przodu i wspak NaCoBeZU: bezbłędnie liczę w zakresie 10, znam nazwy i kolejność dni tygodnia, porównuję liczbę elementów zbioru posługując się znakami większości i mniejszości. 1. Sprawdź, ile działań zdążysz obliczyć w ciągu 2 minut. 2. Pomóż odnaleźć pasujące kości oraz szkielety odp. dinozaura-  zadania w Matematyce na str. 52 i 53. 3. Który to dinozaur- pokoloruj drugiego, piątego i siódmego. 4. Sprawdź, jakiego gatunku dinozaurów jest najwięcej.  5. Przeczytaj komiks pt. Narodziny smoka. (podr. str.32-33). Czy smok się przydał gospodyni i do czego?   Wykonaj oś liczbową i  za pomocą klamerek oznacz smoki wielogłowe. Co zauważasz oznaczając liczbę głów smoka? 6. Policz, co drugiego dinozaura do przodu i wspak, co trzeciego, co czwartego. Możesz zaznaczać miejsce dinozaura na własnej osi. Co zauważasz?  7. Dokończ zadania na str. 55. 8. Narysuj 7 dinozaurów i każdemu nadaj imiona dni tygodnia. Wymyśl zabawę z dinozaurami. Może przygotujesz planszę do gry? Dla chęt