Przejdź do głównej zawartości

Posty

Spacer z Romkiem

  Co kryją rzeki i jeziora? Cel: Czytam teksty z nowymi literami oraz ćwiczę pisanie NaCooBeZu: Wypowiadam się na temat ilustracji pełnymi zdaniami, Znam i starannie piszę litery r, R oraz s, S, Kształtnie piszę sylaby, wyrazy i zdania z poznanymi literami. Wypowiadam się na temat obrazka w podręczniku str. 6 i 8. Odgadnij, co to za zwierzę?  Napisz po śladzie litery R, r  oraz sylaby z literą r, podpisz rysunki Ćwiczenia str. 54. Napisz po śladzie litery S, s oraz sylaby i wyrazy. Wyszukaj wyrazy rozpoczynające się głoską s. Jaką głoską jest głoska s? Narysuj schemat kilku wyrazów i zaznacz kolorem samogłoski i spółgłoski. Rozwiąż sylabową zagadkę w Podręczniku  na str. 15. Ułóż w zeszycie wyrazy z dotąd poznanych literek.

Jesienny las

  Dlaczego jesienią drzewa robią się kolorowe? Cel:  poznaję ciekawostki dotyczące świata roślin NaCoBeZU: Uważnie słucham opowiadania Jesienne liście i odpowiadam na pytania, Wiem, dlaczego liście zmieniają barwy, Rozróżniam lasy iglaste i liściaste, wymieniam kilka nazw drzew liściastych i iglastych. Zastanów się i odpowiedz na pytanie kluczowe. Posłuchaj opowiadania pt. "Jesienne liście" z serii Poznaję świat i kropka.. Odpowiedz na pytania: Dlaczego jesienią drzewa zmieniają kolor liści? Do czego się przygotowują? Zatańcz i zaśpiewaj Jesienna piosenkę Jakie to drzewo? Które z nich znasz? Narysuj jego liść i owoc oraz zapamiętaj Atlas drzew i krzewów Rozwiąż jesienne zagadki:  Połącz w pary Wykonaj zad. 3 ze str.. 58 w Ćwiczeniach.  Narysuj mapę myśli: Co jesienią robią drzewa? Dla chętnych:

Ile to kosztuje?

  Cel: przeliczam monety w zakresie 10 NaCoBeZu: wiem, jakie monety i banknoty używamy w Polsce, wiem, jakimi monetami mogę zapłacić w sklepie, znam wartość monet i obliczam kwotę zakupu potrafię użyć skrótu do zapisu nazwy polskiej waluty. Obliczam, które wagony połączyć z lokomotywą w zbiorze zadań zad. 7 str. 25. Ile to jest złotych? 3. Sprawdzam, którymi monetami mogę zapłacić w sklepie za zakupy, zad. 8 str. 25. 4. Zapisuję obliczenia wartości. swoich zakupów używając skrótu zł.

Pieskie życie

  Cel: rozwijam umiejętność czytania i pisania NaCoBeZu: Wypowiadam się na temat najciekawszej przygody piesków i ich właścicielki, Bezbłędnie przepisuję zdania o pieskach, stosuję wielką literę w imionach i nazwiskach, Wiem, jakie cechy powinien mieć dobry opiekun zwierząt, Potrafię przyjąć  bezpieczną pozycję, Wiem, jakie znaczenie mają niektóre powiedzenia na temat psa,  Ilustruję własnego lapbooka, Projektuję zawieszkę dla wymarzonego psa. 1.  Dopasuj opis pieska do tekstu a następnie opowiedz najciekawsza Twoim zdaniem historię: 2. Narysuj portret bohaterów książki i podpisz imiona lub nazwiska tych postaci. 3. Posłuchaj i zastanów się, o kim opowiada Karolina:        4. Kodeks właściciela psa: 5. Jaki powinien być opiekun psa? 6. Obejrzyj różne zachowania psów i powiedz, jak się zachowasz, gdy pies jest zdenerwowany i agresywny: 7. Czy wiesz, co to znaczy "pies ogrodnika" lub "pies mu mordę lizał?  Dopasuj powiedzenia o psach z ich znaczeniem: Dla chętnych:

5 czy 6 piesków

  Cel: układam zadania NaCoBeZu: kształtnie piszę liczbę 7, układam działania do zadań, układam historyjki do ilustracji dobrze posługuję się znakami <  >  = Zapisz w zeszycie cyfrę 7.  Przedstaw liczbę 7 na kilka sposobów. Ułóż zadania do sytuacji przedstawionych w Matematyce na str. 46, rozwiąż zadania. Uzupełnij brakujące ptaki na drzewach i cyfry w zapisie działań str.49. Ułóż działania do zadań z pieskami i kotkami przedstawionymi na ilustracji w Zbiorze zadań ma str.24. Wymyśl swoje własne zadania o pięciopsiaczkach: Dla chętnych:

Szczeniaczki Balbiny

Co to są pięciopsiaczki? https://jarmila09.wordpress.com/ Cel: opowiadam o życiu bohaterów lektury NaCoBeZu: Podaję i zapisuję podstawowe informacje na temat lektury, Wymieniam bohaterów książki, opowiadam ich przygody,  Uzupełniam zdania wyrazami, Projektuję okładkę własnej książeczki, Tworzę mini książeczki z postaciami i opisami piesków. 1. Poznaj autorkę Pięciopsiaczków oraz jej książki. Zapisz imię i nazwisko autorki oraz dwa tytuły wybranych książek. 2. Zaprojektuj okładkę swojego lapbooka: 3. Odpowiedz na pytania i podaj prawidłową odpowiedź:  Co wiem o Pięciopsiaczkach? 4. Narysuj portret rodzinny- możesz wykonać ozdobną ramkę. 4. Uzupełnij tekst wyrazami: 5. Wykonaj 5 malutkich książeczek o pieskach. W każdej narysuj jednego z nich i zapisz to, co o nim wiesz.

Nasz skarb

 Jak wyglądałby świat bez wody? Cel: potrafię uzasadnić, dlaczego należy oszczędzać wodę NaCoBeZu:  wiem,  gdzie znajduje się woda na Ziemi, rozumiem znaczenie wody dla organizmów żywych, potrafię wskazać sposoby oszczędzania wody, rozumiem znaczenie powiedzenia "podobni jak dwie krople wody", "woda to skarb" wyciągam wnioski z doświadczeń. Odpowiedz na pytanie kluczowe: Jak wyglądałby świat bez wody? Do czego zużywamy wodę? -obejrzyj ilustracje w podręczniku na str. 6. Wskaż sytuacje zagrażające środowisku naturalnemu oraz znaki zakazu. Narysuj i ułóż obrazki od sytuacji najbardziej potrzebnych do najmniej potrzebnych Oszczędzaj wodę-  Dlaczego chronimy i oszczędzamy wodę?  ochrona Dowiedz się w jaki sposób to można zrobić.  5. Rozwiąż rebus i napisz zdanie w zeszycie. 6. Wykonaj doświadczenia z wodą i napisz, narysuj, czego się dowiedziałeś/ dowiedziałaś. 7. Wykonaj zadania w ćwiczeniach na str.53. Dla chętnych: doświadczenia z wodą 8 sztuczek z wodą Ziemia nie na