Przejdź do głównej zawartości

Posty

W pracowni malarzy

  Co można zobaczyć na portrecie? Co to jest portret i w jakiej może być formie?  Kogo przedstawiano na portretach?  Kontynuujemy poszukiwania wskazówek, które ukryte są w obrazach. Uczniowie analizowali obrazy pod kątem poszukiwania ukrytych w nich szczegółów, które opowiadają o osobach, które żyły w przeszłości i w innych czasach. Zadanie bardzo zainspirowało uczniów. Niesamowite było ich skupienie i wspólna praca w małych zespołach nad rozszyfrowywaniem informacji ukrytych przez malarza.  Zaskakujące jest, jak wiele faktów uczniowie zapamiętali.    Jak żyli wielcy malarze? Co mają wspólnego mrówkojad i Salvador Dali?  Dlaczego córka Pabla Picassa miała na imię Paloma?  Jak urządziła swój ogród Frida Kahlo?  🎨  Pablo Picasso   10 nieznanych faktów z życia tego artysty 🎨 Dlaczego artysta Pablo Picasso stworzył takie prace? Czym charakteryzuje się styl wymyślony przez tego artystę? Ten styl to kubizm. Co Picasso chce nam powiedzieć w swoich obrazach?  przykłady Kubizm to innowacyjny

Ile to czasu?

 

Odwiedzamy Vermeera

🎨 Wybieramy się w wirtualną podróż w czasy oraz miejsca życia holenderskiego malarza Johanessa Vermeera. Dowiedzmy się; Co skrywa Mona Lisa północy? Jaka jest  Tajemnica ulicy Małej ? Zwiedźmy wirtualną wystawę i p oznajmy miejsca związane z malarzem : galeria    🎨 Tworzymy logo projektowe: wejdź na stronę Postermywall wybierz logo wykorzystaj dostępne elementy wklej logo do WAKELET  

Niecodzienne spotkanie

Już za dwa dni Wigilia. Spotkaliśmy się w naszej klasie na niecodziennym spotkaniu w odświętnej atmosferze przy dźwiękach kolędy. To ostatnie takie wspólne spotkanie, szykowne i miłe. Złożyliśmy sobie życzenia świąteczne, a także naszej pani i mamie Artura, która odwiedziła nas z upominkami. Przystroiliśmy stoły i zajadaliśmy się smakołykami :) Wesołych świąt! 🎄🎇🎄

Ostatnie odliczanie

  Za chwilę już zabłyśnie pierwsza gwiazdka 🎄🎅🎇 Święta to wspaniały czas, w którym możemy choć na chwilę się zatrzymać. To czas spotkań z najbliższą rodziną, czas wspólnych rozmów i wspominek. To czas pachnący piernikami i igliwiem, Do Wigilii pozostały tylko dwa dni... Rozwiąż świąteczną zagadkę 🎆 Santatracker Pomóż Grinchowi uratować Boże Narodzenie i dotrzeć do prezentu 🎄

Zima w Bullerbyn

 

Rodzina i szacunek

  Jarosław Kordziński- trener, coach i doradzca    " Warto uczyć się kochać i szanować siebie. Dobrze jest uczyć tego nasze dzieci, wychowanków, uczniów. Jesteśmy tymi, na których możemy wywrzeć największy wpływ. Warto, żebyśmy robili to z sensem i dla naszego dobra. Nie musimy się wstydzić tego, kim jesteśmy, jeżeli tylko zrobiliśmy wszystko, żeby wykorzystać wszystkie nasze możliwości.  Symptomatyczne są wyniki badań przeprowadzone przez profesor Krystynę Krasoń z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego dotyczące tego jak jest postrzegana kobieta przez dzieci w wieku 10-11 lat. Ideał kobiety dla badanych nastolatek to osoba młoda, śliczna, naturalna i co najważniejsze – szczupła w talii. Wynika z tego, że ideał sprowadzany jest tylko i wyłącznie do warstwy wizualnej. Intelekt nie ma większego znaczenia. Zdaniem profesor ogromny wpływ na takie postrzeganie ideału kobiety mają media. Większość badanych nastolatek jako ideał kobiety wskazała postać z filmu. Jeszcze piętnaście