Przejdź do głównej zawartości

Posty

Nasze historie

  Tradycja opowiadania jest żywa w różnych częściach świata. W Stanach Zjednoczonych jest kilka tysięcy zawodowych opowiadaczy, którzy zapraszają do szkół, bibliotek, więzień i muzeów. Dzisiaj opowiemy swoją historię, więc usiądź wygodnie i posłuchaj!   Karty miasta książek  DOŁĄCZ DO GRONA OPOWIADACZY 👉 tutaj

Razem jest fajnie

  Dzisiejszym świętowaniem Dnia życzliwości rozpoczęliśmy Tydzień dbania o dobre relacje. Było radośnie, wesoło, sympatycznie a przede wszystkim bardzo miło. W bardzo dobry nastrój wprowadziły nas serdeczne i ciepłe życzenia oraz przemiłe pozdrowienia, które pisaliśmy do siebie nawzajem. Później odbyło się losowanie i czytanie z zaciekawieniem otrzymanych liścików 👱 Przeczytaliśmy historię krasnala Życzliwka, który od niedawna jest mieszkańcem Wrocławia oraz poznaliśmy zasady nowej zespołowej gry Dixit.
Andrzej Tylkowski 21 listopada obchodzimy Światowy Dzień Życzliwości. Skąd się wzięło to święto? Dzień Życzliwości (ang. World Hello Day) narodził się w Stanach Zjednoczonych. Autorami tego pomysłu byli bracia: Brian i Michael McCormackowie. Miał to być protest przeciwko wojnie pomiędzy Izraelem a Egiptem, która wybuchła jesienią 1973 r. Dzień Życzliwości miał przypominać ludziom o tym, jak ważne jest pokojowe rozwiązywanie sporów, a także pozytywne nastawienie do świata i innych ludzi. Obecnie Światowy Dzień Życzliwości funkcjonuje w 180 krajach. Pierwszym miastem w Polsce, które obchodziło to święto, był właśnie Wrocław. Hasłem w 2006 r. stało się wówczas: „Znajdź się wśród Życzliwych”.  Tego dnia warto okazać komuś bezinteresowną życzliwość.   Naukowcy nie mają bowiem wątpliwości: bycie miłym, okazywanie dobra, rozbudzanie u siebie życzliwości wobec innych ma moc uszczęśliwiania – nie tylko obdarowanego życzliwością, ale przede wszystkim tego, który ją okazuje. Bajka o krasnalu Życz

Nasze wierszyki

  Życzliwość na co dzień, a nie od święta! 21 listopada przypada Światowy Dzień Życzliwości- w tym dniu warto uwierzyć, że w każdym z nas drzemią niewyczerpane pokłady dobra i – tak na próbę – okazać komuś bezinteresowną życzliwość. Okazywanie dobra w postaci miłego pozdrowienia, wsparcia, dostrzeżenia małej radości, zauważenia u kogoś drobnej, lecz ważnej dla innych aktywności, podziękowanie za nią to małe kroki, które są początkiem nauki empatii i życzliwości. Rozbudzanie u siebie życzliwości wobec innych ma moc uszczęśliwiania – nie tylko osoby obdarowanej życzliwością, przede wszystkim tej osoby, która ją okazuje. W Dniu Życzliwości, i nie tylko, pozwólmy sobie na luksus bycia życzliwymi wobec siebie samych:) Wakelet TUTAJ

Miasto książek

  Dołącz do Miasta książek

Jak zadbać o dziecko

 Co ma wpływ na nasze dzieci? Jaki wpływ mamy my sami? Dla małych dzieci cały świat to jeden, wielki, ukochany uniwersytet, a dorośli, zwierzęta, rośliny i… ot, choćby cień na ścianie - to najwspanialsi profesorowie. Dlaczego tak jest? Znany niemiecki neurobiolog Gerald Hüther wspomina w jednym ze swoich opracowań, że: „Małe dziecko osiąga stan maksymalnego zachwytu od dwudziestu do pięćdziesięciu razy dziennie. W mózgu dochodzi wówczas do aktywacji ośrodków odpowiedzialnych za emocje. Znajdujące się tam komórki nerwowe mają długie wypustki sięgające innych części mózgu. Zakończenia tych wypustek uwalniają całą mieszankę neuroplastycznych substancji semiochemicznych. Substancje te sprawiają, że połączone skupiska komórek nerwowych prowadzą wzmożoną produkcję niektórych białek wykorzystywanych do rozrostu nowych wypustek, wytwarzania nowych połączeń oraz utrwalenia i stabilizacji tych połączeń, które aktywizowane są w mózgu w celu rozwiązania jakiegoś problemu lub przezwyciężenia nowego

Listopadowa zaduma

  Ugier, ochra, ultramaryna te tajemnicze nazwy to nazwy kolorów. Niezliczona ilość barw otacza nas na każdym kroku. Jakie znaczenie mają kolory, jakie niosą przesłanie?  Lekcja o kolorach to dobry moment, aby pokazać uczniom, jak artyści od najdawniejszych czasów używają kolorów, aby za ich pomocą wyrazić  uczucia lub symboliczne znaczenie swojego dzieła. Uczniowie mogą dowiedzieć się, jak oddzielić barwy podstawowe od pochodnych, ciepłe od zimnych, ale również zauważyć, jakie wywołują w nas wrażenie: ciepłoty, bo kojarzą się z kolorem słońca i ognia oraz zimne, które wywołują w nas wrażenie chłodu, koją nas i uspokajają.