Przejdź do głównej zawartości

Posty

Na wielkanocnym stole

  Dlaczego jajo jest symbolem Wielkanocy? Cel: potrafię rozpoznać i opowiedzieć o symbolach Wielkanocy NaCoBeZu: tłumaczę, dlaczego jajko jest symbolem Wielkanocy, płynnie i intonacyjnie czytam tekst zespołowo i indywidualnie, określam rzeczowniki rozpoznaję rzeczowniki i czasowniki                                                                                                                                            Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty. W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych lukrowana baba rozpycha się na nim, a przy babie – mazurek w owoce przybrany. Palmy – pachną jak łąka w samym środku lata. Siada mama przy stole, a przy mamie - tata. I my. Wiosna na nas zza firanek zerka, a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka. Posłuchaj wiersza Ewa Skarżyńskiej Wielkanocny stół. Odpowiedz na pytania:  Jak wygląda stół przedstawiony w wierszu, co znajduje się na nim?  Kto zasiada do stołu? O jakich porach roku jest mowa w wierszu? Dlaczego palmy pachną jak łąka? Jaki

Liczymy pisanki

  Cel: doskonalę liczenie NaCoBeZu: poprawnie zapisuję liczby od 0 do 18, bezbłędnie przeliczam elementy w zakresie 18, prawidłowo porządkuję liczby i koloruję wg instrukcji.    Oblicz i odsłoń obrazek  Napisz poprawnie liczby 17 i 18 - Matematyka str. 30. Wykonaj kolejno zadania 2 i 3 i sprawdź poprawność wykonania zadań. Uporządkuj pisanki i zapisz pod nimi właściwe litery. Odczytaj rozwiązanie. Rozwiąż zagadkę i pokoloruj pisankę na str. 31.

W koszyku wielkanocnym

 Co to jest tradycja? Dlaczego warto pielęgnować tradycję? Cel: dostrzegam różnice pomiędzy zwyczajem a tradycją  NaCoBeZu: wypowiadam się na temat tradycji wielkanocnych i różnych obrzędów występujących w niektórych regionach Polski, wymieniam tradycje obchodzone w moim domu, poprawnie układam i zapisuję zdania z rozsypanki wyrazowej, projektuję ozdobę wielkanocną zgodnie z instrukcją. Przeczytaj wiersz w Podręczniku na str. 68 i odpowiedz na pytania 1i 2. Narysuj dużą pisankę w zeszycie OK i zastanów się, dlaczego jako jest takim ważnym elementem świąt? Zapisz informacje na temat symboliki jajka. Ułóż i zapisz zdania z rozsypanek wyrazowych. na str. 69. Obejrzyj film o zwyczajach wielkanocnych i zanotuj najważniejsze tradycje. Zastanów się, które z obrzędów obchodzone są w naszym regionie? Rozwiąż rebusy i zapisz rozwiązania w zeszycie. Zaprojektuj pisankę - ozdabianie Obejrzyj filmy instruktażowe i samodzielnie wykonaj wielkanocnego zajączka 

Ocalmy Bałtyk

 Wzięliśmy udział w obchodach Godziny dla Ziemi  2021, międzynarodowej organizacji WWF, w tym roku obchodzonej pod hasłem Ocalmy Bałtyk:

Był sobie las

Cel: rozumiem, dlaczego należy dbać o drzewa  NaCoBeZu: potrafię opowiedzieć sposób produkcji papieru, wymieniam sposoby oszczędzania i marnotrawstwa papieru, tworzę rodzinę wyrazów, wiem, co to znaczy: Nauka nie poszła w las, Nie było nas, był las, nie będzie nas, będzie las. Przeczytaj tekst pt. "Fruwające drzewko" Oceń zachowanie chłopców- jaką masz dla nich radę? Obejrzyj film a następnie wykorzystując ilustrację w podręczniku na str.55 opowiedz, jak powstaje papier. 4. Wykonaj zadania w ćwiczeniach na str. 36-37.  5. Ułóż i zapisz rodzinę wyrazu: drzewo. Co zauważyłeś/zauważyłaś? 6. Napisz swoje pomysły na ratowanie rosnących drzew. 7. Sprawdź, w jaki sposób można dowiedzieć się, jak długo rosło drzewo: wykonaj zadania w Matematyce na str.23 8. Zobacz, jak ponownie można odzyskać papier domowym sposobem. 9. Wykorzystaj ponownie materiały, które masz dostępne w domu: pudełko, wytłaczankę, podstawkę lub plastikową butelkę oraz materiał przyrodniczy, który znajdziesz na pod

Nietypowe zadania

Cel: wiem, co to znaczy prima aprilis NaCoBeZu: zaznaczam i wskazuję godziny na zegarze, obliczam, ile minęło czasu,   poprawnie dodaję i odejmuję w zakresie 15, poprawnie rozwiązuję zadania z pomyłką. Ustaw brakujące wskazówki na zegarach. Oblicz upływ czasu. Przeczytaj opowiadanie: Prima aprilis.  Zagraj w zabawę "Prawda- fałsz".  Rozwiąż zadania nietypowe -  matematyka, str. 27. Rozwiąż zadania na str. 28 Ułóż z kolorowych liczb dywanik liczby 15, 16, zapisz kilka przykładów za pomocą równania w zeszycie OK. Dla chętnych:

Ptasi poranek

 Kto nas budzi w lesie? Czy czas zawsze biegnie tak samo? Cel: potrafię odczytać godziny na zegarze NaCoBeZu: określam i zapisuję, co robi czas, bezbłędnie wykonuję obliczenia w zakresie 15, wyjaśniam, która wskazówka oznacza godziny a która minuty na zegarze, potrafię powiedzieć, co robię w ciągu minuty, a co w czasie jednej godziny, ile minut trwa jedna lekcja. Odgadnij zagadki i napisz odpowiedź na pytanie kluczowe. Zastanów się i napisz określenia, co robi czas? Narysuj zegar, zaznacz na nim godzinę 3, 6, 9 i 12 a następnie pozostałe godziny. Namaluj w środku, co możesz zrobić  w ciągu godziny. Odczytaj pokazywaną godzinę na zegarze,. Przyjrzyj się ilustracji i odszukaj, o której godzinie zaczynają śpiewać ptaki. Wykonaj obliczenia w Matematyce na str. 25. Narysuj wskazówki na zegarach. Wypełnij na dzisiaj kalendarz pogody, zapisz temperaturę powietrza na str. 26 w Matematyce. Która jest godzina? Brought to you by te acherled.com Odszukaj , który ptak pierwszy rano budzi las, a kt