Przejdź do głównej zawartości

Posty

Czas na zabawę

  Co robić w ferie? Można pobawić się z kredkami i nauczyć rysować zabawne zwierzaczki: Pani Jola poleca do nauki i zabawy

Tradycje świąteczne

Cel: znam symbole Bożego Narodzenia NaCoBeZu: znam polskie zwyczaje i symbole Świąt Bożego Narodzenia, wiem, jak i kiedy obchodzimy Boże Narodzenie, dowiaduję się, która z polskich kolęd jest najstarszą polską kolęda i najsłynniejszą kolęda na świecie, wspólnie z innymi śpiewam kolędy. Obejrzyj film a następnie odpowiedz na pytanie: Co to jest adwent? Ile potraw powinno znaleźć się na wigilijnym stole? Jaka kolęda jest najdłużej w Polsce śpiewana kolędą? W jakim mieście co roku odbywa się najsłynniejszy konkurs szopki bożonarodzeniowej?   Posłuchaj życzeń od swoich koleżanek i kolegów Zaśpiewaj razem z nami: Dla chętnych kodowanie i pokój zagadek: Zaginione listy

Bezpiecznie

 Cel: znam i przestrzegam zasady bezpieczeństwa w czasie wolnym od szkoły NaCoBeZu: wiem, jakie niebezpieczeństwa czyhają na nieostrożnych, wybieram zachowania, które zapewniają mi dobry i bezpieczny wypoczynek.

Ozdoba choinkowa

  https://www.vaticannews.va/pl/watykan/news/2020-10/choinka-i-zlobek-na-placu-swietego-piotra.html Cel: samodzielnie wykonam własną ozdobę na choinkę NaCoBeZu: potrafię wykonać choinkową gwiazdkę wg kolejnych kroków instrukcji, starannie i dokładnie składam paski papieru, maluję gwiazdkę farbą lub oklejam brokatem Zaśpiewaj z innymi: Wigilia Inna propozycja:

Matematyczne podsumowanie

  Cel: sprawdzam, co potrafię NaCoBeZu: samodzielnie obliczam dodawanie i odejmowanie, rozpoznaję kierunki i ustawiam ruchy Elfa, określam swoje mocne i słabe strony. Rozwiąż działania i połącz z odpowiednim wynikiem. 2. Pokoloruj żłóbek i wklej postaci wg instrukcji: Matematyka str. 69. 3. Przyjrzyj się i określ prawidłowy kierunek. Ułóż kolejny kod   Taniec Elfów 4. Pokoloruj kratki zgodnie z szyfrem- zad. 2 str. 69. Dla chętnych:

Dlaczego w rodzinie

Dlaczego świętujemy rodzinnie? Czy wszyscy ubieramy choinkę w domu? Czy masz ulubione ozdoby choinkowe? Czy choinka twoich dziadków wygląda tak samo? Cel: znam tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia  NaCoBeZU: opowiadam, jakie są tradycje związane z Bożym Narodzeniem i wyjaśniam znaczenie kilku z nich;  tworzę tradycyjną ozdobę świąteczną; wyjaśniam, jakie są różnicę między dniem świątecznym, a czasem codziennym.  Dlaczego ubieramy choinkę? Od kiedy w Polsce jest taka tradycja? Posłuchaj pani Małgorzaty Oleszkiewicz, która jest etnografem, czyli specjalistą, który zajmuje się odkrywaniem, badaniem i opisywaniem różnych kultur i ludów na całym świecie. Odpowiedz na pytania:  Jak kiedyś przystrajano choinki?’  Z czego wykonywano ozdoby?  Dlaczego do domu wnoszono słomę?  Czym były podłaźniczki?  Jaka ozdoba była najważniejsza na podłaźniku?  Przyjrzyj się obrazkowi i zastanów, czym różnią się dni zwykłe od dni świątecznych:  Ile czasu poświęcacie na zabawę w normalny dzień a ile

W świątecznym nastroju

Cel: tworzę świąteczną dekorację